اختصاصی چابک آنلاین؛

دارایی هاو موجودی کالای پتروشیمی پارس چه میزان پوشش بیمه داشت؟

دارایی هاو موجودی کالای پتروشیمی پارس چه میزان پوشش بیمه داشت؟

دارایی های ثابت و موجودی کالا و مواد شرکت پتروشیمی پارس در سال مالی گذشته تا ارزش (۳۲ هزار میلیارد تومان) معادل ۸۲۹.۷۵۴.۳۷۰ یورو، درمقابل خطرات احتمالی ناشی از آتش سوزی، سیل و زلزله از پوشش بیمه ای برخوردار بوده است.

چابک آنلاین، زهرا نامداری، شرکت پتروشیمی پارس از جمله واحدهای تجاری فرعی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس است که واحد نهایی آن شرکت ملی صنایع پتروشیمی است.

این شرکت در زمینه سرمایه گذاری در احداث، بهره برداری کارخانجات صنعتی و تحقیقات به منظور تولید،بازاریابی، فروش و صادرات محصولات پتروشیمی فعالیت می کند.

به موجب قانون و پس از اتمام برنامه ششم  توسعه، جبران خسارت به اموال دولتی و دستگاه‌های اجرایی فقط از محل پوشش بیمه‌ای امکان پذیر است .

در گذشته، آسیب وارد شده به اموال دولتی در هنگام بحران از محل بودجه دولتی پوشش داده می‌شد اما اکنون قانون گذار تمام دستگاه‌های اجرایی کشور را الزام کرده که اموال منقول و غیر منقول خود را در برابر حوادث مختلف بیمه کنند.

بر این اساس، دستگاه‌ها باید اعتبارات لازم را برای این پوشش بیمه‌ای از بخش‌های مختلف پیگیری کنند.

گفته می شود که به تازگی بیمه مرکزی  طی نامه‌ای از دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور خواسته تا مأمورانی که به دستگاه‌های اجرایی برای بررسی فرستاده می‌شوند  بیمه نامه اموال منقول و غیر منقول  آن دستگاه را هم پیگیری و بررسی کنند.

 

ارسال نظر