شناسه خبر : 3452

چند نفر از بیمه شدگان بیمه سلامت، سامانه ۱۶۶۶ را می شناسند؟

چند نفر از بیمه شدگان بیمه سلامت، سامانه 1666 را می شناسند؟

مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد، بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان بیمه سلامت بیان کرد: سامانه ۱۶۶۶ محل ارتباط مردم و سازمان است. مردم باید بدانند که اگر مرکز طرف قرارداد خدمتی را به درستی ارائه نکرد، چگونه می‌توانند حقوق خود را استیفا کنند.

چابک آنلاین : مهدی نوروزیان مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد، بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان بیمه سلامت عدم آگاهی مردم از حقوق بیمه‌ای خود را یکی از خلاءهای جدی این بخش عنوان کرد و گفت: آگاهی مردم از منشور حقوق بیمه‌شدگان باعث جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی برخی مراکز درمانی در ارائه خدمت و احقاق حقوق آنها می‌شود.

با اشاره به اینکه ادارات کل و دفاتر پیشخوان موظف به اطلاع‌رسانی در زمینه منشور حقوق بیمه‌شدگان بیمه سلامت هستند، گفت: مردم برای اطلاع از حقوق بیمه‌ای خود می‌توانند به پورتال ادارت کل و ستاد سازمان مراجعه کنند؛ چرا که یکی از خلاء‌های جدی که در این زمینه وجود دارد این است که بیمه‌شدگان از وظیفه‌ای که سازمان بیمه سلامت بر عهده دارد، آگاهی لازم را ندارند.

وی ادامه داد: آشنایی مردم با حقوق بیمه‌شدگان باعث جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی برخی مراکز درمانی در ارائه خدمت و احقاق حقوق‌شان می‌شود؛ به طوری که حتی می‌توانند گزارشات خود را با سامانه ۱۶۶۶ نیز در میان بگذارند.  

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان بیمه سلامت، وی گفت: برای اطلاع‌رسانی می‌توان از ظرفیت الکترونیکی شدن و اینترنت نیز استفاده کرد؛ به طوری که رسانه ملی نیز فضای مناسبی برای این اقدام است که اثرگذاری بیشتری بر جامعه هدف دارد./ ایسنا

 

 

ارسال نظر