شناسه خبر : 33366

شرط برقراری بیمه کامل برای معلم، ۳۰ ساعت کار موظفی است

شرط برقراری بیمه کامل برای معلم، ۳۰ ساعت کار موظفی است

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه شرط برقراری بیمه کامل برای معلمان مدارس غیردولتی براساس مصوبه سال ۹۸ هیئت وزیران است، گفت: از موسسان خواستیم پیوست قراردادها را ارائه کنند. مدرسه موظف است بر همین اساس با معلم قرارداد ببندد و حق بیمه‌اش را بپردازد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، احمد محمودزاده، درباره برخورداری تمام معلمان غیردولتی از بیمه کامل طی عقد قراردادهایشان اظهار کرد: براساس دستورالعمل هیئت وزیران در سال ۱۳۹۸، ساعت کار معلمان در مدارس غیردولتی را ۳۰ ساعت درنظر می‌گیریم، مدارس هم باید برهمین اساس نسبت به عقد قرارداد اقدام کنند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در حال حاضر و براساس مصوبه مذکور، ساعات تدریس و حضور کارکنان تمام‌وقت آموزشی غیررسمی مدارس و مراکز ۳۰ ساعت در هفته، ساعت کار معاونان، مدیران، کارکنان اداری دفتری و خدماتی ۳۶ ساعت در هفته (با احتساب ساعات حضور در جلسات شورای آموزش و پرورشی و اداری مدارس) است گفت: مبنای ما فعلا همین مصوبه است و متناسب با آن، الگوی شهریه را ابلاغ کردیم.

محمودزاده ادامه داد: البته ساعت کار از حیث کمیت مطرح است و ما کیفیت را هم به الگوی شهریه اضافه می‌کنیم؛ از جمله اینکه معلم آموزش دیده است یا خیر، رشته‌اش مرتبط است یا خیر. همه اینها را در تعیین شهریه نهایی لحاظ می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه شرط برقراری بیمه کامل برای معلم، ۳۰ ساعت کار موظفی است گفت: از موسسان خواستیم پیوست قراردادها را ارائه کنند. مدرسه موظف است بر همین اساس با معلم قرارداد ببندد و حق بیمه‌اش را بپردازد.

ارسال نظر