شناسه خبر : 33348

اختصاصی چابک آنلاین؛

شرکت های بیمه ای علاقه ای به افزایش نرخ تعرفه درمان ندارند

شرکت های بیمه ای علاقه ای به افزایش نرخ تعرفه درمان ندارند

مدیربیمه های اشخاص شرکت بیمه کارآفرین،اظهارکرد:شرکت های بیمه ای علاقه ای به افزایش نرخ تعرفه درمان ندارند،اماوقتی افزایش تعرفه متناسب با شرایط اقتصادی جامعه نباشد منجر به نارضایتی بیمه گذار در بخش درمان می شود که شرکت های بیمه ای را با مشکلاتی روبرو می کند.

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی، سعید بیژنی" در گفت و گو با چابک آنلاین، گفت: شاید افزایش نرخ تعرفه دربخش دولتی 19.5 درصد و بخش خصوصی 24 درصد اعلام شده اما قطعا افزایش نرخ تعرفه در مراکز درمانی و بخش درمان کشوربیشتر خواهد بود. 

افزایش تعرفه های پزشکی سالجاری دربخش دولتی به طور متوسط ۱۹.۵ درصد ودر بخش خصوصی ۲۴ درصد مورد تصویب هیات دولت قرار گرفت.

سازمان نظام پزشکی هم با افزایش تعرفه های پزشکی موافقت کرده است. 

مدیر بیمه های اشخاص شرکت بیمه کارآفرین،افزود: تورم در حدود 45 درصد بوده و این تورم روی تمامی هزینه های مراکز درمانی تاثیرگذار خواهد بود.

به گفته وی، بهتر این بودکه افزایش تعرفه متناسب با شرایط اقتصادی کشورصورت می گرفت تا مراکز درمانی، مبلغ بیشتری از بیمه شدگان دریافت نکنند، زیرا این میزان افزایش نرخ تعرفه، شرکت های بیمه ای را با چالش روبرو خواهد کرد. 

مدیر بیمه های اشخاص شرکت بیمه کارآفرین، خاطرنشان کرد که وقتی تعرفه ای اعلام می شود شرکت بیمه ای موظف است براساس همان تعرفه هزینه ها را ارزیابی کند و از طرفی هم مراجع درمانی به دلیل مشکلاتی که دارند مبلغ بیشتری دریافت می کنند که منجر به افزایش کسورات پرونده بیمه شده می شود.

بیژنی، با بیان اینکه این میزان افزایش نرخ تعرفه چالش مابین بیمه گذار و بیمه گر را افزایش خواهد داد، افزود: شرکت های بیمه ای علاقه ای به افزایش نرخ تعرفه درمان ندارند اما وقتی افزایش تعرفه متناسب با شرایط اقتصادی جامعه نباشد منجر به نارضایتی بیمه گذار در بخش درمان می شود.

وی، با بیان اینکه تعرفه های جدید درمانی هنوز به صنعت بیمه ابلاغ نشده، درخصوص عدم پوشش بیمه ای ویزیت روانشناسان، توسط شرکت های بیمه ای، توضیح داد: از آنجایی که واژه مشاوره در قراردادهای بیمه تکمیلی طیف گسترده ای دارد در قراردادها دقیقا باید لفظ مشاوره های روانشناسی ذکر شود تا این حوزه پوشش داده شود.

بیژنی، خاطرنشان کرد که مشاوره می تواند مشاوره تغذیه، ترک اعتیاد و خیلی موارد دیگر باشدبنابراین در قراردادهایی که لفظ مشاوره روانشناسی ذکر شود قطعا خسارت به بیمه گذار پرداخت می شود.

وی، با بیان اینکه تعرفه های مشاوره روانشناسی بالا و در عین حال تعداد جلسات درمانی آنها زیاد است، ادامه داد: اثبات آن که بیمه گذار به دلیل بیماری به روانشناس مراجعه می کند یا برای خدمات دیگر، مشکل است و شرکت های بیمه ای تنها با قید لفظ مشاوره روانشناسی، خسارت را پرداخت می کنند.

مدیر بیمه های اشخاص شرکت بیمه کارآفرین، گفت: موضوع دیگری که شرکت های بیمه ای به زودی با آن روبرو خواهند شد، ویزیت های آنلاین است و مراجعه حضوری کم کم به سمت ویزیت آنلاین می رود که شرکت های بیمه ای باید راهکاری بیابند که مشخص شود شخصی که ویزیت می شود بیمه گذار است یا یک فرد دیگرو احراز هویت در این بخش سخت است.

 

  • هدیه

    آخه مگه میشه؟

ارسال نظر