شناسه خبر : 33346

شرکت های بیمه ای در فعالیت های پیشگیرانه حوزه سوانح جاده ای مشارکت نمی کنند

شرکت های بیمه ای در فعالیت های پیشگیرانه حوزه سوانح جاده ای مشارکت نمی کنند

مدیرکل میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی استان سمنان با گلایه از عدم همراهی شرکت های بیمه در همراهی با برنامه های پیشگیرانه در حوزه سوانح جاده ای خواستار فعالیت بیشتر شرکت های بیمه ای در حوزه فعالیت های آموزشی و پیشگیرانه در حوزه های مرتبط و از جمله سوانح جاده ای در ایام سفر تاکید کرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، امیر کرم زاده شنبه شب ۹ اردیبهشت در آیین تقدیر از اعضای ستاد خدمات سفر این استان اظهار کرد: بیمه ها برای تصادفات جاده ای خسارت های سنگینی پرداخت می کنند و این در حالی است که اگر در حوزه فعالیت های پیشگیرانه مشارکت کنند می توانند به فرآیند کاهش تصادفات و متعاقب آن کاهش هزینه های پرداختی خود کمک کنند.

وی با بیان اینکه در فصل سفر تلاش کردیم که از ظرفیت بیمه ها در فعالیت های مرتبط با این بخش استفاده کنیم، ادامه داد: متاسفانه شرکت های بیمه ای همراهی چندانی با ما در این بخش نداشتند.

مدیرکل میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی استان سمنان با اشاره به فعالیت های گسترده استان در حوزه کاهش تصادفات جاده ای در فصل سفر گفت: متاسفانه تجهیزات و امکانات ما در این بخش محدود بود و چه بسا اگر تجهیزات و امکانات بیشتری بود، می شد اثرگذاری بیشتری در این بخش داشت.

وی استقرار چراغ های گردان در ۲۵۰ نقطه استان در فصل سفر را در کاهش تلفادت و سوانح جاده ای موثر دانست و افزود: دستگاه های مختلفی از جمله دهیاری ها، شهرداری ها و ... امسال در این بخش مشارکت بالایی داشتند.

کرم زاده، قرارگرفتن استان سمنان در بین دو استان قم و خراسان رضوی را افتخاری برای استان و فرصتی برای خدمت به زوار ارزیابی و تصریح کرد: همه تلاش دولت سیزدهم و نهادهای حاکمیتی در این مدت کسب حداکثری رضایت مردم بوده است.

وی با اشاره به شعار رهبری معظم انقلاب در خصوص مهار تورم و رشد تولید اظهار کرد: تلاش ما در میراث فرهنگی بر این است که با برون سپاری برخی از فعالیت ها به بخش خصوصی از این طریق به رشد تولید کمک کنیم.

دبیر ستاد خدمات سفر استان با بیان اینکه تقریبا تمام پروژه های گردشگری استان توسط بخش خصوصی راه اندازی شدند ادامه داد: میدان دادن به بخش خصوصی و مشارکت های مردمی به این بخش رونق داده است.

وی با اشاره به ایجاد بیش از ۲۲۰ غرفه عرضه صنایع دستی طی تعطیلات ابتدایی سال در استان سمنان افزود: این مهم به نشاط اجتماعی و رونق تولید که از راهبردهای حامیت است نیز کمک کرده است.

وی از کاهش تصادفات به عنوان دیگر دستاورد این نمایشگاه ها و فعالیت های ستاد سفر در استان نام برد و گفت: ا مسال دستگاه های مختلفی در استان سمنان در این بخش پای کار آمدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با بیان اینکه امسال به دلیل همزمانی تعطیلات با رمضان با کاهش اسکان در تاسیسات گردشگری روبرو بودیم، گفت: راهبرد دولت در این حوزه ایجاد سفرهای ارزان بود و از این رو ظرفیت های اسکان در مدارس استان و دیگر اماکن از جمله زائرسراها و امامزاده ها و ... افزایش یافت.

وی تصریح کرد: با این همه ضریب هتلینگ در استان ۶۵ درصد بود که رقم بسیار خوبی است.

وی با بیان اینکه در تعطیلات فطر شاهد ادامه سفرها بودیم افزود: در حال حاضر نیز شاهد سفرها در استان هستیم و خدمات همکاران ما در این حوزه ها در بسیاری از بخش ها ادامه دارد.

کرم زاده وعده داد: در فصل سفر آینده تلاش بیشتری برای خدمات دهی کیفی به مسافران و زوار عبوری در استان ارائه شود.

ارسال نظر