شناسه خبر : 31839

۴۵ میلیارد تومان خسارت زلزله زدگان خوی پرداخت شد

۴۵ میلیارد تومان خسارت زلزله زدگان خوی پرداخت شد

مشعلچی گفت:بر اساس آخرین آمار که البته این اعداد تغییر می‌کند تعداد اعلام خسارتی مردم خوی حدود ۷ هزار و ۹۷۹ مورد بوده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مجید مشعلچی قائم مقام رئیس کله بیمه مرکزی گفت: باتوجه به دستور مقام عالی وزارت اقتصاد و تاکید رئیس کل بیمه مرکزی جهت بازدید میدانی از محل حادثه زلزله خوی بالاخره یک تیم از تمام صاحب نظران صنعت بیمه پنج شنبه صبح از محل بازدید کردند.

او در ادامه می‌گوید: پس از ورود به شهرستان خوی چند اقدام صورت گرفت در ابتدا به مناطق سر زده شد تا حجم و شدت کار بررسی شود متاسفانه حجم خسارت در برخی نقاط زیاد بود بعد از بازدید چند شرکت چک‌هایی را آماده کرده بودند که ۷ فقره در منازل و یا دعوت به شعب به افراد داده شد.

مشعلچی گفت: سپس جلسه‌ای را در شورای هماهنگی بیمه‌های استان برگزار کردیم و هر ۲۵ شرکت بیمه‌ای حاضر در استان در جسله حضور داشتند در این جسله مدیر کل امور اقتصادی استان هم بودند.

او گفت: در این جسله سیاست‌های نهاد ناظر در حول چهار محول ابلاغ شد مهم‌ترین محور تاکید بر تسریع فرآیند‌های ارزیابی و پرداخت خسارت‌ها بود و تاریخ ۲۵ اسفند را تعیین کردیم که تا این تاریخ تمام خسارت‌ها تعیین تکلیف و پرداخت شود البته برخی موارد استثنا هم وجود دارد.

او افزود: توجه به اعتراضات مردم در خصوص میزان پرداختی خسارت‌ها نیز یکی دیگر از محور‌ها بود که بر آن تاکید شد که رسیدگی و سازکار برای آن در نظر گرفته شود باید تمام موضوعات فنی بررسی گردد.

مشعلچی می‌گوید: بازدید از یک محل اسکان موقت زلزله‌زدگان با ظرفیت استقرار حدود ۳۰۰ چادر و ۱۸۰۰ نفر و تقسیم هدایای صنعت بیمه در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی در قالب ۹ ماشین نیسان نیز از دیگر اقدامات بود همچنین جلسه دیگری هم در استانداری برگزار شد.

او گفت: بر اساس آخرین آمار که البته این اعداد داینامیک بوده و تغییر می‌کند تعداد اعلام خسارتی مردم حدود ۷ هزار و ۹۷۹ مورد بوده است که از این میزان ۶ هزار و ۴۳۴ مورد بازدید صورت گرفته و ارزیابی شده است و تا کنون حدود ۴۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خسارت پرداخته شده است سه بیمه بیشترین میزان خسارت را تاکنون پرداخت کرده اند.

فکر می‌کنم در نهایت ۲۰ روز دیگر موضوع صنعت بیمه در ارتباط با با بخش پرداخت خسارت در خوی حل می‌شود تا دردی از آلام مردم برداشته شود.

 

ارسال نظر