شناسه خبر : 3110

آمادگی سوئد برای همکاری‌های مشترک با ایران در حوزه بیمه و درمان

آمادگی سوئد برای همکاری‌های مشترک با ایران در حوزه بیمه و درمان

سفیر ایران در سوئد گفت: کشور سوئد از نظر سیستم بیمه‌ای بسیار پیشرفته است و در حوزه درمان نیز پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته‌اند که ایران و سوئد، در این زمینه‌ها می توانند همکاری های مشترک زیادی داشته باشند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از وبدا، سفیر ایران اظهار داشت: سوئد از نظر علمی و دانشگاهی نیز جایگاه مناسبی دارد به گونه ای که دانشگاه پزشکی کارولینسکا یکی از دانشگاه های معتبر در این کشور است و مقامات این کشور، آماده همکاری های مشترک در حوزه علمی با ایران هستند البته سوئد با دانشگاه های تهران، اصفهان و شیراز، همکاری های مشترکی نیز دارد و توافقاتی برای تبادل استاد و دانشجو و برگزاری دوره های فلوشیپ انجام شده که باید اجرای آن تسریع شود.

وی با اشاره به دیدار وزرای بهداشت ایران و سوئد در سال گذشته، گفت: وزیر بهداشت سوئد با حضور در ایران با هاشمی دیدار کرد و طرف سوئدی، منتظر سفر وزیر بهداشت ایران به این کشور و ارتقای همکاری های مشترک هستند.

سفیر ایران خاطرنشان کرد: اقدامات طرح تحول سلامت به ویژه پوشش بیمه برای افراد فاقد پوشش بیمه در سوئد، بازتاب بسیار خوبی داشت چراکه ۱۰ میلیون ایرانی، تحت پوشش بیمه قرار گرفتند و سوئدی از این اقدام ایران، تقدیر کردند.

وی با اشاره به دیدار خود با وزیر بهداشت سوئد گفت: وزیر بهداشت سوئد از اقدام ارزشمند ایران برای افزایش پوشش بیمه پایه تقدیر کرد اما برای غنا بخشیدن به طرح بیمه ای ایران، مبادلات فکری و همکاری های مشترک دو کشور می تواند مفید و ارزشمند باشد

 

ارسال نظر