شناسه خبر : 30718

اختصاصی چابک آنلاین؛

سود خالص شرکت بیمه رازی کاهش یافت

زیان انباشته بیمه رازی به ۲۴۴ میلیارد تومان رسید

سود خالص شرکت بیمه رازی کاهش یافت

سود خالص شرکت بیمه رازی در دوره مالی منتهی به آذرماه سالجاری با ۱۳ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۴۴ میلیارد و ۶۷۰ میلیون تومان رسید.

چابک آنلاین، زهرا نامداری، این رقم در مقایسه با سود خالص 512 میلیارد تومانی شرکت بیمه رازی در دوره 9 ماهه منتهی به آذر ماه سال گذشته، حدود  6  میلیارد و 550 میلیون تومان کاهش داشت.

شرکت بیمه رازی به عنوان اولین شرکت بیمه خصوصی کشور از سال 1382 فعالیت خود را آغاز کرده و در حال حاضر با توانگری مالی سطح یک به ارائه انواع محصولات بیمه ای می پردازد. 

این شرکت  از سال‌ گذشته نیز به کنسرسیوم انرژی صنعت بیمه پیوسته است.

مجموعه وزارت نیرو، شرکت هواپیمایی ماهان، شرکت خودروسازی سایپا، بانک آینده، اداره کل امور مالیاتی، پست بانک، شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه و شرکت تجارت ایران مال از جمله بیمه گذاران شرکت بیمه رازی هستند.

نگاهی برعملکرد شرکت بیمه رازی نشان می دهد که مطالبات از بیمه گذاران و نمایندگان این شرکت در دوره مالی منتهی به آذرماه سالجاری به رقمی معادل 2.483 میلیارد تومان رسیده است.

این رقم در مقایسه با مطالبات از بیمه گذاران و نمایندگان شرکت بیمه رازی در دوره مشابه سال گذشته حدود 1.195 میلیارد تومان افزایش داشته است.

ازقرار معلوم مطالبات از بیمه گذاران و نمایندگان شرکت بیمه رازی در دوره مالی منتهی به پایان آذرماه سال گذشته رقمی در حدود 1.288 میلیارد تومان بوده است.

 از منظر درآمدهای بیمه ای، شرکت بیمه رازی در دروه مالی منتهی به آذرماه سالجاری با افزایش 836 میلیارد تومانی موفق شد که بیش از 1.915 میلیارد تومان درآمد حق بیمه کسب کند.

چراکه براساس آمار منتشر شده درآمدهای بیمه ای شرکت بیمه رازی در دوره مشابه سال گذشته حدود 1.078 میلیارد تومان بوده است.

1

در این میان سود عملیاتی شرکت بیمه رازی هم در دروه مالی منتهی به آذرماه سالجاری به 56 میلیارد تومان رسید.

این رقم در مقایسه با سود عملیاتی 42 میلیارد و 790 میلون تومانی مدت مشابه سال گذشته شرکت بیمه رازی، حدود 13 میلیارد تومان افزایش داشت.

با این حال زیان انباشته شرکت بیمه رازی در دروه مالی منتهی به آذرماه سالجاری به 244 میلیارد و 800 میلیون تومان رسیده  و تغییر چندان محسوسی نسبت به مدت مشابه سال قبل نداشت.

2

شرکت بازرگانی همراه عرشیا پارسیان، شرکت توسعه صدر مدائن، شرکت پیشگامان توسعه تجارت البرز، به ترتیب بزرگترین سهامداران شرکت بیمه رازی هستند.

 

ارسال نظر