شناسه خبر : 30680

اختصاصی چابک آنلاین؛

سود خالص بیمه دی به ۳۰۸ میلیارد تومان رسید

۸۹.۴ درصد حق بیمه تولیدی بیمه دی مربوط به بیمه نامه درمان است

سود خالص بیمه دی به 308 میلیارد تومان رسید

سودخالص شرکت بیمه دی در دوره مالی منتهی به آذر ماه سالجاری به ۳۰۸ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان رسید.

چابک آنلاین، زهرا نامداری، این رقم در مقایسه با سود خالص 442 میلیارد و 292 میلیون تومانی این شرکت در سال1400، حدود 133 میلیارد و 842 میلیون تومان کاهش داشت.

شرکت بیمه دی باسطح توانگری مالی یک ، به ارایه محصولات مختلف بیمه ای می پردازد و سهم از بازار این شرکت تا پایان سال گذشته (3.2) درصد بوده است.

بنیاد شهید و امورایثارگران، آستان قدس رضوی، وزارت نیرو، توانیر، سازمان اقتصادی کشور، جهاد کشاورزی، شهرداری کرمانشاه و اسلامشهر از جمله بیمه گذاران شرکت بیمه دی هستند.

نگاهی به عملکرد شرکت بیمه دی نشان می دهد که 89.4 درصد از حق بیمه تولیدی این شرکت در دوره مالی منتهی به آذر ماه سالجاری در رشته بیمه درمان و 5.2 درصد از حق بیمه تولیدی این شرکت هم در همین مدت مربوط به رشته بیمه ثالث اجباری بوده است.

درعین حال رشته بیمه درمان 92 درصد و رشته بیمه ثالث اجباری هم 3.1 درصد از خسارت پرداختی شرکت بیمه دی در دوره مالی منتهی به آذر ماه سالجاری را به خود اختصاص داده اند.

 بررسی روند سرمایه گذاری شرکت بیمه دی در دوره مالی منتهی به آذر ماه سالجاری نشان می دهد که این شرکت ازمحل سرمایه گذاری های خود 96 میلیارد و 944 میلیون تومان سود کسب کرده است.

هرچند که این رقم در مقایسه با  سود 167 میلیارد تومانی این شرکت در مدت مشابه سال قبل، حدود 70 میلیارد و129 میلیون تومان کاهش داشت.

موضوعی که هرچند با توجه به شرایط موجود اقتصاد و بازار سرمایه ، قابل پذیرش به نظر می رسد.

ازمنظر سود عملیاتی هم  در دوره مالی منتهی به آذر ماه سالجاری، شرکت بیمه دی   346 میلیارد و 527 میلیون تومان سود عملیاتی به دست آورده است.

این رقم در مقایسه سود عملیاتی 570 میلیارد تومانی این شرکت در دوره مالی منتهی به آذر ماه سال گذشته، حدود 223 میلیارد و 616 میلیون تومان کاهش را نشان می دهد.

اگرچه سود خالص و سود عملیاتی شرکت بیمه دی در دوره مالی منتهی به آذر ماه سالجاری کاهش داشت اما سود انباشته این شرکت در همین مدت روندی افزایشی داشت.

به عبارت بهتر، سود انباشته شرکت بیمه دی در دوره مالی منتهی به آذر ماه سالجاری به 240 میلیارد تومان رسید که در مقایسه با سال مالی منتهی به اسفند سال گذشته 47 میلیارد و 983 میلیون تومان رشد نشان می دهد.

ناگفته نماند که سود انباشته شرکت بیمه دی در سال مالی منتهی به اسفند سال گذشته 192 میلیارد تومان بود.

 

  • احمدی

    سلام، گزارش خوبی بود.اگر سودها کاهش دارن به خاطر این هم هست که بازار سرمایه مثل سال 99 نبود.

ارسال نظر