شناسه خبر : 30656

اختصاصی چابک آنلاین؛

کاهش ۶۰ درصدی سود خالص «ومعلم» در ۹ ماهه ۱۴۰۱

کاهش 60 درصدی سود خالص «ومعلم» در 9 ماهه 1401

نگاهی به صورت های مالی بیمه معلم نشان می دهد، این شرکت در ۹ ماهه ۱۴۰۱ نتوانسته عملکرد مناسبی در بخش سود سازی از خود نشان دهد و سود خالص آن در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیش از ۶۰ درصد کاهش یافته است.

چابک آنلاین، سعید رشیدی، براین اساس، بیمه معلم درحالی توانسته در 9 ماهه 1401 حدود 22 میلیارد و 300 میلیون تومان سود خالص شناسایی کند که این مبلغ در مدت مشابه سال قبل حدود 55 میلیارد و 400 میلیون تومان گزارش  شده است.

این موضوع درحالی اتفاق افتاده که درسال 1401، انتظار می رفت شرکت های بیمه ای بتوانند ارقام ریالی بالاتری را به عنوان سود شناسایی کنند.

با این حال به نظر می رسد افزایش نرخ خسارات پرداختی و افزایش ضریب خسارت در برخی  رشته های مهمی که بیمه معلم در آنها فعالیت می کند ، باعث شده تا این شرکت بخش زیادی از سود سازی خود را از دست بدهد.

بیمه معلم یکی ازشرکت های فرابورسی است که در سال 1400 تصمیم گرفت به جای تقسیم  سود انباشته بین سهامداران ؛ آن را  به حساب سرمایه شرکت منتقل کند.

این فرایند که هدف از آن اصلاح ساختار مالی، افزایش سهم نگهداری واخذ مجوز اتکایی قبولی ، افزایش سطح توانگری مالی و افزایش ظرفیت سرمایه گذاری ذکر شده بود، با کندی  به انجام رسید.

کندی در ثبت افزایش سرمایه شرکت، یکی از دلایلی است که سود سازی سال 1401 را با کاهش رو به رو کرده است.

مدیران شرکت پس از گذشت بیش از یک سال، همچنان در ثبت افزایش سرمایه «ومعلم» ناتوان بوده اند.

جایگاه بیمه شخص ثالث در پرتفوی بیمه معلم 

براساس اعلام مدیران بیمه معلم ، این شرکت در 9 ماهه 1401 با صدور 529 هزار فقره بیمه نامه در رشته شخص ثالت موفق به کسب پرتفوی بیمه ای معادل یک هزار و 306 میلیارد تومان شده درحالیکه پرداخت خسارت های این رشته شامل 52 هزار پرونده بوده و منجر شده مبلغ خسارت پرداختی  به 593 میلیارد تومان برسد که بخشی ازآن نیزمتعلق به  تسویه حساب های سال های قبل است.

البته بیمه معلم سیاست پرداخت سریع و بروز خسارات را با هدف جلب رضایت مشتریان و جلوگیری از افزایش میزان خسارت ها دنبال می کند.

در این بین، بخش بیمه های ثالث یکی از رشته های بیمه ای  است که اجباری بودن آن ، منجر به ایجاد یک جریان درآمدی پایدار برای شرکت های بیمه ای می شود، از این رو مدیران همواره سعی دارند جایگاه خود را در این رشته بیمه ، بهبود بخشند.

بااین حال،درپی نوسانات نرخ ارز و افزایش قیمت خودرو ، شرکت های بیمه ای با افزایش میزان خسارت پرداختی وافزایش نسبت خسارت رو به رو شده اند.

به همین دلیل توجه خود را به گسترش فعالیت ها در رشته های بیمه ای پربازده تر معطوف کرده اند که یکی از دلایل کاهش سهم بیمه شخص ثالث از سبد بیمه ای بیمه معلم همین مورد است.

 

ارسال نظر