بیمه تکمیلی صیادان در دستور کار قرار دارد

بیمه تکمیلی صیادان در دستور کار قرار دارد

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: وضعیت آبزی پروری در شهرستان گناوه روند جهشی گرفته و سالانه ۶ برابر در مقایسه با صید و صیادی در دریا افزایش تولید داشته است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، عقیل امینی روز چهارشنبه در نشست با فرماندار گناوه افزود: شهرستان گناوه در زمان حاضر با دارابودن ۲۴۶ قایق مجوز دار و ۱۵ شناور صیادی، سالانه از دریا حدود یکهزار و ۳۵۰ تن برداشت دارد در حالی که در حوزه آبزی پروری از چهار سایت پروش میگو هشت هزار و ۸۰۰ تن برداشت داشته است.

وی اظهارکرد: این میزان برداشت از قابلیت بسیار عالی برخوردار است و در مقایسه با صیدو صیادی ۶ برابر افزایش تولید در بخش آبزی پروری رخ داده است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: با توجه به کاهش ذخایر آبزیان نه تنها در ایران بلکه در سراسر دنیا، توجه به بخش آبزی پروری توسط شیلات به عنوان نیروی محرکه در برنامه خود قرار داده است و حتی باید جامعه صیادی را به این سمت سوق دهیم.

وی افزود: برای شهرستان گناوه ۶ مجوز پرورش ماهی در قفس صادر شده است که تاکنون سه واحد آن به بهره برداری رسیده است.

امینی ادامه داد: شهرستان گناوه با دارابودن ۳ کارگاه تکثیر فعال و درحال آماده شدن و یک کارخانه غذای آبزیان و عمل آوری، چرخه کاملی در بخش صید و صیادی و آبزی پروری فراهم شده است و امیدواریم افزایش بیشتری پیدا کند.

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: از مجموع سه هزار و ۶۱۱ هکتار حوزه آبزی پروری رودشورشمالی گناوه، در سال جاری حدود سه مزرعه آن به بهره برداری رسیده و قرار است در سال آینده ۱۵ مزرعه دیگر اضافه شود.

وی افزود: از مجموع سه هزار و ۸۰۰ هکتار در روستای جزیره بندرریگ یک مجموعه تولید پرورش میگو و ماهی به صورت متراکم ایجاد خواهد شد که در این زمینه جلسه ای در تهران با یک شرکت برگزار شد که در آینده نزدیک بحث زیرسازی انجام می شود و در بخشی از آن مردم منطقه ذی نفع خواهند شد.

حداکثر مجازات برای متخلفان صیدغیرمجاز ترال اتخاذ شد

مدیرعامل اتحادیه تعاونی صیادان استان بوشهر گفت: با توجه به اینکه صید ترال غیرمجاز علاوه بر ذخایر آبزیان به ادوات و تجهیزات صیادان آسیب وارد می‌کند، حداکثر مجازات برای متخلفان بامصوبه شورای تامین استان اعمال می شود.

محمد کارگر افزود: در این ارتباط برای شناورها، ملوانان و ناخدایان علاوه بر اعمال ۳ ماه محرومیت از سفر دریایی، ۶ ماه نیز سوخت یارانه ای محروم می شوند.

وی اظهارکرد: صیادان گناوه از نصب غیرکارشناسی قفس های پرورش ماهی در دریا گله مند و معترض هستند و براین باورند که باید قبل از اجرای این طرح ها از دانش و نظرات صیادان بومی استفاده شود.

کارگر گفت: بیمه صیادان در حوزه تامین اجتماعی به طور کامل پرداخت می شود اما محسوب شدن شغل سخت و زیان آوری صیادی و بیمه تکمیلی در دستور کار قرار دارد که در این زمینه استاندار بوشهر و نماینده حوزه انتخابیه بجد پیگیر هستند.

وی بیان کرد: فعالیت حرفه‌ای قایق‌های بی‌هویت، مشکلات عدیده‌ای برای صیادان ایجاد کرده است که علاوه بر اینکه شناسایی نمی‌شوند، سهمیه صیادان را صید می‌کنند.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی صیادان استان بوشهر گفت: اقدامات خوبی برای رسیدگی به خواسته‌های صیادان روستای جزیره بندرریگ به عمل آمده است.

ارسال نظر