شناسه خبر : 30099

قالیبافان از پوشش بیمه اجتماعی محروم هستند

قالیبافان از پوشش بیمه اجتماعی محروم هستند

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های فرش دستباف نبود بیمه را از جمله مشکلات قالیبافان برشمرد و گفت: به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه، تولید فرش برای قالیبافان مقرون به صرفه نیست.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، عبدالله بهرامی، صنعت فرش دستباف را از جمله صنایع بومی کشور دانست که در اشتغال و ارزآوری موثر است و گفت: این شغل مکمل شغل‌های دامپروری و کشاورزی است و نقش بسزایی در جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها و حاشیه شهرهای بزرگ ایفا می کند.
وی تعداد تعاونی های فرش دستباف کشور را بیش از ۱۷۸۰ تعاونی ذکر کرد و گفت: صنعت فرش تمام مولفه های اقتصاد مقاومتی را دارد و باید بیش از پیش به آن توجه شود.
مدیرعامل اتحادیه تعاونی های فرش دستباف در عین حال کاهش صادرات فرش دستباف را در کاهش تولید و بی‌میلی صادرکنندگان فرش موثر خواند و گفت: هنگامی که صادرات فرش کاهش می یابد بر بدنه تولید هم تاثیر می گذارد. از سویی به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه، تولید فرش برای قالیبافان مقرون به صرفه نیست و موجب خروج تدریجی قالیبافان از این چرخه شده است.
رئیس کمیسیون فرش، صنایع دستی و گردشگری اتاق تعاون ضمن اشاره به ایجاد مرکز تجاری مسکو توسط اتاق تعاون ایران، اظهار کرد: ایجاد مرکز تجاری در روسیه یک فرصت ایده آل برای رشد صادرات در حوزه فرش دستباف ایرانی است و بازار روسیه پایگاه خوبی برای صادرات فرش های ایرانی به شمار می رود.
بهرامی در عین حال نبود بیمه را از جمله مشکلات قالیبافان عنوان کرد و گفت: از سال ۱۳۹۲ تاکنون قالیبافان از پوشش بیمه اجتماعی محروم هستند در حالی که بیمه در امنیت شغلی و اجتماعی آنها اثرگذار است لذا از مسئولان و متولیان امر انتظار داریم که به این صنعت نگاه ویژه ای داشته باشند تا بتوانیم با رونق آن به ایجاد اشتغال و توسعه بخش صادرات در کشور کمک کنیم.

ارسال نظر