شناسه خبر : 29495

اختصاصی چابک آنلاین؛

بیمه پاسارگاد با ۷ هزار میلیارد تومان حق بیمه در جایگاه چهارم صنعت بیمه قرار گرفت

بیمه پاسارگاد با 7 هزار میلیارد تومان حق بیمه در جایگاه چهارم صنعت بیمه قرار گرفت

شرکت بیمه پاسارگاد با نماد «بپاس» در تاریخ ۴/۸/۱۳۹۰ مورد پذیرش فرابورس قرار گرفته است.

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی، این شرکت در سال 1385 با سرمایه 45 میلیارد تومانی فعالیت خود را آغاز کرده و تا سال  1401سرمایه خود را به بیش از 5 هزار و 817 میلیارد تومان افزایش داده و ارزش بازار سهام آن نیز در سال 1401 از 132 هزار میلیارد تومان فراتر رفته است.

بیمه پاسارگاد درسال 1400، با سهم بازار 6.1 درصدی  و ثبت بیش از 7 هزارمیلیارد تومان حق بیمه درجایگاه چهارم صنعت در بین شرکت های بیمه ای قرار گرفته است .

عملکرد بیمه پاسارگاد در انواع رشته های بیمه 

شرکت بیمه پاسارگاد درحال حاضردرتمام رشته های بیمه ای از جمله  بیمه عمر و تامین آتیه، درمان، حوادث، آتش سوزی، اتومبیل (ثالت و بدنه) ، باربری ، مهندسی ، مسئولیت  و سایر ریسک های متنوع فعالیت می کند. 

به موجب مجوز اخذ شده  از بیمه مرکزی ج.ا.ایران این شرکت در زمینه قبولی اتکایی نیز فعالیت دارد.

اما عمده فعالیت این شرکت در رشته بیمه عمر و تامین آتیه بوده که در نیمه نخست سال 1401، بیش از 60 درصد میزان پرتفوی شرکت را تشکیل داده است .

بیمه پاسارگاد افزایش 52 درصدی تولید حق بیمه را برای سال 1401 نسبت به سال قبل در دستور کار خود قرار داده که بر اساس گزارش های منتشر شده تا شهریورماه سال جاری در این زمینه عملکرد موفقی را از خود به جای گذاشته و توانسته حدود 40 درصد از بودجه پیش بینی شده را محقق کند.

 همچنین این شرکت در طول دوره فعالیت خود همواره موفق به کسب سطح یک توانگری مالی شده و درسال 1400 این نسبت برای بیمه پاسارگاد برابر با 304 درصد بوده است.

ارسال نظر