شناسه خبر : 29491

اختصاصی چابک آنلاین؛

دارایی های شرکت بازآفرینی شهری ایران از پوشش بیمه ای لازم برخوردار نبود

دارایی های شرکت بازآفرینی شهری ایران از پوشش بیمه ای لازم برخوردار نبود

دارایی های ثابت آسیب پذیر و موجودی املاک و واحدهای ساخته شده شرکت بازآفرینی شهری ایران در سال گذشته از پوشش بیمه ای لازم برخوردار نبود.!

چابک آنلاین، زهرا نامداری، شرکت بازآفرینی شهری ایران از جمله شرکت های دولتی است که راهبری و ساماندهی فعالیت ها و اقدامات لازم در زمینه احیاء ، بهسازی و نوسازی بافت های قدیمی، فرسوده و ناکارآمد شهری و سکونتگاه های غیر رسمی به منظور ارتقای کیفیت محیط زندگی شهروندان در چارچوب سیاست های وزات راه و شهرسازی و شورای عالی شهرسازی و معماری ایران را  برعهده دارد.

دارایی های ثابت  شرکت بازآفرینی شهری ایران شامل ساختمان ها، وسایل نقلیه و اثاثیه و منصوبات در سال گذشته تا ارزش 114.419 میلیون ریال ( 11 میلیارد و 400 میلیون تومان) در مقابل خطرات احتمالی ناشی از حریق، سیل و زلزله از پوشش بیمه ای برخوردار بوده است.

هر چند که حسابرس قانونی این میزان پوشش بیمه ای را  برای ساختمان ها، وسایل نقلیه و اثاثیه و منصوبات شرکت بازآفرینی شهری ایران کافی ندانسته است.

وزارت امور اقتصادی و دارایی، صورت‌های مالی ۳۹۶ شرکت دولتی غیر بورسی را منتشر کرد.

ازاین تعداد ۳۰۶ مورد مربوط به شرکت‌های دولتی، شش مورد مربوط به بانک‌ها، دو مورد از بیمه‌ها، دو مورد به مناطق آزاد تجاری و شرکت‌های زیر مجموعه‌های آنها، ۱۱ مورد زیرمجموعه شرکت‌های دبیرخانه مناطق آزاد، ۲۷ مورد مربوط به زیرمجموعه شرکت‌های بانک‌ها و بیمه‌ها، ۵ مورد مربوط به شرکت‌های زیر مجموعه تامین اجتماعی، یک مورد مربوط به مجموعه شرکت زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری، ۳۰ مورد مربوط به صورت مالی فدراسیون‌ها، ۲ مورد مربوط به موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی و چهار شرکت تحت نظارت دولت هستند.

طبق گفته سیداحسان خاندوزی، وزیر امور اقتصاد و دارایی هدف این است که مدیران دولتی و عمومی، چاره‌ای جز بهبود عملکرد نداشته باشند.

هیات وزیران درآیین نامه اجرایی بند چ ماده ۱۳ قانون مدیریت بحران کشور مصوب سال ۱۳۹۸ دستگاه های اجرایی را موظف کرده تا با شناسایی اموال و ریسک آنها و تحلیل خطر تمامی اموال بیمه‌پذیر را در برابرحوادث و سوانح، به قیمت کارشناسی نزد یکی از مؤسسات بیمه و صندوق ها، تحت پوشش بیمه ای متناسب قرار دهند.

 

ارسال نظر