شناسه خبر : 2917

به منظور ارتقا و افزایش بهره‌وری نیروی انسانی تدوین پروژه ارزیابی ٣٦٠ درجه در شبتا آغاز شد

به منظور ارتقا و افزایش بهره‌وری نیروی انسانی تدوین پروژه ارزیابی ٣٦٠ درجه در شبتا آغاز شد

پیاده سازی طرح مطالعات و اجرای ارزیابی ٣٦٠ درجه منابع انسانی (چند منبعی، چند وجهی) با همکاری دانشگاه علامه طباطبایی در شرکت بازرگانی بین المللی تامین اجتماعی به منظور شناخت وضعیت نیروی انسانی شاغل و ارتقا و افزایش بهره وری آغاز گردید.

به گزارش چابک آنلاین از روابط عمومی شرکت بازرگانی بین المللی تامین اجتماعی، سازمان‌های امروزی با اتکا به منابع انسانی در داخل سازمان باعث بهبود هرچه بیشتر فعالیت‌های خود میشوند. پرداختن به فرآیند مدیریت منابع انسانی در داخل سازمان‌ها و لزوم توجه به طراحی و تدوین سیستم‌های ویژه‌ای برای این کار همچون سیستم نیازسنجی آموزش پرسنل، نظام جبران خدمت (طبقه‌بندی مشاغل)، ارزیابی عملکرد کارکنان، آسیب شناسی شغلی، جامعه‌پذیری کارکنان و دیگر سیستم‌های تدوین شده و پیاده‌سازی آنها نیازمند نگرش باز و صحیح مدیریت است. شرکت بازرگانی بین المللی تامین اجتماعی (شبتا) نیز از این حیث مستثنی نبوده است و یکی از جمله چالش‌های مهم در داخل شرکت که به انواع و اقسام روش‌های مختلف با آن در صدد بهبود آن است، بحث مدیریت و ارزیابی عملکرد کارکنان است.

در این خصوص شرکت شبتا برای حل مسئله از مدل ارزیابی چند وجهی یا ۳۶۰ درجه با رویکرد مبتنی بر تحلیل شغل و قابلیت فرد، توام با تمرکز بر رویکرد برنامه ریزی استراتژیک بهره گرفته است و با کاربردهایی چون : ۱- توسعه کارراهه؛۲- تغییر فرهنگی؛ ۳-ارزیابی عملکرد و افزایش اثربخشی تیم، هدفهای کلان زیر را در بردارد:
- توانمندسازی منابع انسانی؛
- بهبود رضایت شغلی؛
- بهبود روحیه کار گروهی؛
- بهبود فرهنگ سازمانی؛
- بهبود کیفیت زندگی کاری؛
- بهبود انگیزه شغلی؛
- بهبود مشاغل.
در پایان با توجه به ضرورت مسئله و نگاه مدیریت ارشد شبتا بر رشد و ارتقای منابع انسانی، به اطلاع می رساند که هم اکنون تدوین و پیاده سازی پروژه ارزیابی ٣٦٠ درجه (چند منبعی، چند وجهی) به جهت ارتقا و افزایش بهره وری نیروی انسانی با همکاری جمعی از خبرگان و متخصصان دانشگاه علامه طباطبایی در شبتا آغاز شده است.

ارسال نظر