شناسه خبر : 2865

معاون سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری ارومیه گفت:

بیست درصد از رانندگان تاکسیرانی ارومیه بیمه ندارند

 بیست درصد از رانندگان تاکسیرانی ارومیه بیمه ندارند

فخرالدین معصوم زاده گفت: راننده تاکسی‌های تازه‌کاری که از اواخر سال ۹۴ شروع به‌کار کرده‌اند بیمه ندارند که ۲۰ درصد از رانندگان ناوگان تاکسیرانی ارومیه را شامل می‌شوند.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از تسنیم، فخرالدین معصوم زاده با اشاره به وضعیت بیمه رانندگان تاکسیرانی در این شهر اظهار داشت: تمامی رانندگان باسابقه ناوگان تاکسیرانی ارومیه بیمه دارند اما افراد تازه‌ واردی که از سال 94 شروع به‌کار کرده‌اند بیمه ندارند که حدود 20 درصد رانندگان را شامل می‌شوند.

معاون نظارت سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری ارومیه خاطرنشان کرد: پنجاه درصد بیمه رانندگان از طریق یارانه‌ای که بیمه تأمین اجتماعی در نظر گرفته‌پرداخت شده و پنجاه درصد باقی‌مانده از خود رانندگان دریافت می‌شود اما متأسفانه از اواخر سال 94 این یارانه قطع‌شده و شهرداری ارومیه نمی‌تواند رانندگان جدید الورد را بیمه کند.

وی افزود: طبق قراردادی که وزارت کشور با بیمه تأمین اجتماعی دارد قرار بر این شده بیمه افرادی که دو شغله و کمک راننده هستند قطع شود و فقط افرادی که مشغول رانندگی و کسب درآمد از همین طریق هستند شناسایی شوند  فقط این افراد بیمه شوند که استان آذربایجان غربی جز اولین استان‌هایی است که سامانه شناسایی را مستقیماً به وزارت کشور وصل کرده است.

معاون نظارت سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری ارومیه افزود: بعضی از رانندگان به علت خریدوفروش ماشین اقدام به دریافت کارت شناسایی خود نکرده بودند ولی امسال تمامی رانندگان کارت شناسایی دارند و باید کارت‌های شناسایی که از طرف ناوگان تاکسیرانی دریافت کرده‌اند را در محل‌های معین شده نصب کنند.

معصوم زاده گفت: طبق آیین نامه تاکسیرانی هر فردی که به حمل‌ونقل عمومی وارد می‌شود در آزمون‌های مقررشده این ناوگان باید شرکت کند اگرچه نحوه برگزاری آزمونها در تمامی شهرها فرق می‌کند و در ارومیه هم آموزش‌هایی متنوعی برای رانندگان تاکسی برگزار می‌شود.

ارسال نظر