شناسه خبر : 28239

اختصاصی چابک آنلاین؛

دارایی های زیستی مولد شرکت وابسته به بانک کشاورزی، فاقد پوشش بیمه

دارایی های زیستی مولد شرکت وابسته به بانک کشاورزی، فاقد پوشش بیمه

دارایی های زیستی مولد و غیرمولد شرکت کشت و صنعت کارون در سال گذشته فاقدپوشش بیمه بود.!

چابک آنلاین، زهرا نامداری، شرکت کشت و صنعت کارون جزء واحدهای تجاری فرعی بانک کشاورزی است که در رابطه با تولید و تصفیه نیشکر، عرضه و فروش محصولات اصلی و فرعی و آزمایش آب و خاک و واردات صادرات و خرید و فروش ماشین آلات مربوطه می پردازد.

گفته  می شودکه موجودی مواد و کالای (شکر و ملاس) شرکت کشت و صنعت کارون در سال گذشته در مقابل خطرات احتمالی ناشی ازسیل، زلزله و آتش سوزی تا مبلغ 1.150میلیارد ریال بیمه شده هرچندکه از نظر حسابرس قانونی، این میزان پوشش بیمه ای مناسب نبوده است.

به تازگی، وزارت اقتصاد،صورت‌های مالی ۳۹۶ شرکت دولتی غیر بورسی را در سامانه کدال منتشر کرد.

ازاین تعداد ۳۰۶ مورد مربوط به شرکت‌های دولتی، شش مورد مربوط به بانک‌ها، دو مورد از بیمه‌ها، دو مورد به مناطق آزاد تجاری و شرکت‌های زیر مجموعه‌های آنها، ۱۱ مورد زیرمجموعه شرکت‌های دبیرخانه مناطق آزاد، ۲۷ مورد مربوط به زیرمجموعه شرکت‌های بانک‌ها و بیمه‌ها، ۵ مورد مربوط به شرکت‌های زیر مجموعه تامین اجتماعی، یک مورد مربوط به مجموعه شرکت زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری، ۳۰ مورد مربوط به صورت مالی فدراسیون‌ها، ۲ مورد مربوط به موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی و چهار شرکت تحت نظارت دولت هستند.

طبق گفته سیداحسان خاندوزی، وزیر امور اقتصاد و دارایی هدف این است که مدیران دولتی و عمومی، چاره‌ای جز بهبود عملکرد نداشته باشند.

بررسی های چابک آنلاین، نشان دادکه زیان انباشته شرکت کشت و صنعت کارون در سال گذشته رقمی معادل 19.965.027 میلیون ریال (1996 میلیارد تومان) یعنی 499 برابر سرمایه آن بوده است.

هیات وزیران در آیین نامه اجرایی بند چ ماده ۱۳ قانون مدیریت بحران کشور مصوب سال ۱۳۹۸ دستگاه های اجرایی را موظف کرد تا با شناسایی اموال و ریسک آنها و تحلیل خطرتمامی اموال بیمه‌پذیر را در برابر حوادث و سوانح، به قیمت کارشناسی نزد یکی از مؤسسات بیمه و صندوق ها، تحت پوشش بیمه ای متناسب قرار دهند.

 

ارسال نظر