شناسه خبر : 28031

اختصاصی چابک آنلاین؛

۳۰درصد خسارت بیمه ای زلزله شهرستان خوی پرداخت شد

30درصد خسارت بیمه ای زلزله شهرستان خوی پرداخت شد

رئیس شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه در استان آذربایجان غربی، از تشکیل ۱۷۰۰ پرونده خسارت در خصوص زلزله خوی خبر داد و اظهار داشت که خسارت حدود ۳۰ درصد این پرونده ها تا اکنون از سوی صنعت بیمه پرداخت شده است.

چابک آنلاین، زهرا نامداری، ساعت 3:51 دقیقه بامداد روز چهارشنبه 13 مهرماه، زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر در حوالی شهرستان خوی استان آذربایجان غربی به ثبت رسید.

بنابرآمار براثر زلزله خوی ۴۶۹ واحد مسکونی بالای 80 درصد و 992 واحد مسکونی هم بین ۲۰ تا ۵۰ درصد خسارت دیده‌اند.

"حمید شجاع"، در گفت و گو با چابک آنلاین گفت: طبق اخرین اطلاعات حدود 1700 پرونده خسارت درخصوص زلزله خوی در شرکت های بیمه ای تشکیل  و خسارت حدود 30 درصد این پرونده ها هم از سوی صنعت بیمه پرداخت شده است.

وی، تاکید کرد که مابقی پرونده های خسارت ثبت شده هم در حال تکمیل مدارک و ارسال نظر کارشناسی هستند که بیش از 90 درصد آنها در دوهفته آینده پرداخت خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه در استان آذربایجان غربی، اظهار داشت: بیشترین پرونده های خسارت ثبت شده زلزله خوی مربوط به قراردادهای گروهی بوده است.

شجاع، افزود: دو تا سه کارخانه و واحد اقتصادی بزرگ هم در زلزله شهرستان خوی آسیب دیده اند که خسارت اولیه یکی از آنها در حدود 700 تا 800 میلیون تومان برآورد شده است.

به گفته وی، سایر پرونده های خسارت ثبت شده از زلزله خوی مربوط به واحدهای خرد است که تعدادی از آنها هم تخریب کامل شده اند اما بیمه نامه کاملی نداشتند.

رئیس شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه در استان آذربایجان غربی اذعان داشت که  بالاترین مبلغ خسارت متعلق به شرکت بیمه ایران است زیرا پوشش ریسک بیشتر بنگاه های اقتصادی را در اختیار دارد.

 

ارسال نظر