شناسه خبر : 27822

اختصاصی چابک آنلاین؛

شرکت های بیمه ای شناخت چندانی از بازارگردشگری کشور ندارند

شرکت های بیمه ای  شناخت چندانی از بازارگردشگری کشور ندارند

یک عضو هیات مدیره شرکت بیمه آسیا، اظهارکرد: ورود به برخی از بازارها با توجه به بازده نهایی آن برای شرکت بیمه ای ، جذاب نیست و برای یک شرکت بیمه ای نمی ارزد که برای طراحی یک بیمه نامه کلی وقت و انرژی بگذارد و در نهایت ورودی خوبی هم نداشته باشد.

چابک آنلاین، بهاره تاجر باشی، "محمد رضا عربی مزرعه شاهی" درخصوص عدم تمایل صنعت بیمه برای ورود به حوزه گردشگری، در گفت و گو با چابک آنلاین، گفت: برای تعریف هرگونه بیمه نامه جدید، نیاز به تاییدیه بیمه مرکزی است که فرآیند پیگیری این موضوع ، طولانی است.

وی،خاطرنشان کردکه یکی از دلایلی که شرکت های بیمه ای تمایل  اندکی به طراحی بیمه نامه های جدید دارند درز اطلاعات بیمه نامه درمراحل گرفتن تاییدیه است که  ممکن است توسط یک شرکت بیمه دیگر شبیه سازی شود که پیشرو بودن طراحی بیمه نامه را تحت الشعاع قرارمی دهد.

عربی مزرعه شاهی، تصریح کرد: شرکت های بیمه ای  شناخت چندانی  از پتانسیل بازارگردشگری ندارند و نمی توانند اطلاع دقیقی از ریسک بیمه نامه های آن داشته باشند و پایه آماری دقیقی ندارند که نرخ حق بیمه را براساس آن محاسبه کنند.

این عضو هیات مدیره شرکت بیمه آسیا، گفت: نبود زیرساخت کافی مانع از اجرای موفق بیمه نامه کوتاه مدت گردشگری می شود زیرا این زیر ساخت ها باید آی تی محورباشند.

عربی مزرعه شاهی، ادامه داد: اگر زیرساخت های  مورد نیاز آی تی محورباشند مشتری می تواند همان لحظه ای که تصمیم می گیرد به سفر برود بیمه نامه خود را از منزل خریداری کند.

وی، معتقد است که ورود به این حوزه بنا به دلایل گفته شده برای بیمه گران جذابیتی ندارد و وقتی زیر ساخت آماده نباشد برای مردم هم جذاب نیست.

عضو هیات مدیره شرکت بیمه آسیا، اذعان داشت که داده های موجود، داده های قوی نیستند واین سوال هم مطرح است که  وزارت میراث فرهنگی و گردشگری که هتل ها و مجموعه گردشگری زیر مجموعه آن است چقدر حاضر است که به شرکت های بیمه ای اطلاعات بدهد تا بتوانند بیمه نامه طراحی کنند.؟

 

ارسال نظر