شناسه خبر : 27431

بخشی از مردم کارکرد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان را نمی‌دانند

بخشی از مردم کارکرد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان را نمی‌دانند

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گفت: ۳۰۰ هزار نفر معادل سه سال فعالیت صندوق در دولت سیزدهم بیمه شدند و تفاهم‌نامه‌های مختلفی با دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در راستای تبیین خدمات این صندوق امضا شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، «بیت‌الله برقراری» روز یکشنبه در همایش ملی روز روستا و عشایرT اظهار داشت: رییس جمهور با تاکید بر عدالت محوری، توجه ویژه‌ای به اهمیت بیمه‌های روستا و فراگیر شدن آن دارد. 

وی افزود: در طول ۱۷ سال عمر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان یک میلیون نفر بیمه شده بودند که امسال به دنبال جذب یک میلیون بیمه شده جدید هستیم که معادل با فعالیت ۱۰ سال صندوق است. 

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر ادامه داد: سطوح درآمدی در این دولت ۶۰ درصد افزایش یافت، این در حالی است که سال‌های گذشته یا سطح درآمدی افزایش نمی‌یافت یا تنها ۱۰ درصد ارتقا پیدا می‌کرد.

برقراری با بیان اینکه بخشی از مردم کارکرد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان را نمی‌دانند، گفت: طبق فرموده رهبری باید اقدام به جهاد تبیین کنیم؛ در همین راستا این صندوق بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی، مولود انقلاب اسلامی است. جامعه هدف صندوق روستایی، کشاورزان به عنوان مولدان کشور  هستند که امنیت غذایی را تضمین می‌کنند. 

وی بیان داشت: جامعه هدف این صندوق، کشاورزان، روستاییان، عشایر و شهرهای زیر ۲۰ هزار جمعیت است، ضمن اینکه نقش صندوق در نظام تامین اجتماعی کاملاً مشخص است و باید از نظر اقتصادی و اجتماعی تبیین شود.

برقراری با اشاره به اینکه صندوق روستایی، ارتقای عدالت اجتماعی و کاهش بار مالی در بودجه را برای دولت دنبال می‌کنند، گفت: ترویج ارتقای اقتصادی توسعه روستاها از دیگر برنامه‌های این صندوق است؛ چراکه هر جایی که روستاها ارتقا یافتند نقش مهمی در اقتصاد کشور ایجاد کردند. 

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر افزود: این صندوق با استقرار دولت سیزدهم، دارایی‌ها و سرمایه خود را در قالب برنامه راهبردی و برنامه‌های کارگزاران تدوین و اجرا و قرارگاه کرامت را مستقر کرد.

وی تاکید کرد: برای تقویت صندوق روستایی و عشایر و مبانی آن در برنامه هفتم توسعه باید به این جامعه هدف توجه شود، اگر بیمه شدگان روستایی و کشاورزان افزایش یابند جلوی فقر مطلق و مهاجرت گرفته می‌شود.

برقراری تاکید کرد: کشاورزان، تولیدکنندگان هستند و با پایداری توسعه روستایی به اقتصاد کشور کمک می‌کنند؛ در همین راستا باید نهضت جهاد تبیین شود.  

وی، برگزاری جلسه‌ها با حضور نمایندگان مجلس و استانداران در خصوص مزایای بیمه روستاییان، تبیین خدمات بیمه برای از کارافتادگان، بازنشستگان و نقل و انتقال سوابق به سایر صندوق‌ها را از جمله اقدامات در صندوق روستایی و عشایر عنوان کرد.

 

ارسال نظر