شناسه خبر : 26721

اختصاصی چابک آنلاین؛

تحول دیجیتال اشتغال صنعت بیمه راتضمین می کند

تحول دیجیتال اشتغال صنعت بیمه راتضمین می کند

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، معتقد است که تحول دیجیتال، اشتغال صنعت بیمه را تضمین می کند اما همراهی این صنعت با فناوری‌های روز، اندکی پایین است.

چابک آنلاین، زهرا نامداری، سورنا ستاری، درگفتگوباچابک آنلاین، در خصوص اینکه علت عقب ماندن صنعت بیمه درتحول دیجیتال نسبت به سایر صنایع چیست، گفت: پیچیدگی های صنعت بیمه، بسیار بیشتر از صنعت بانکداری است اما همراهی سیستم بانکی به خصوص بانک مرکزی دراین سال ها درتوسعه دیجیتال این بخش،تاثیرگذار بوده است.

وی،به تمام فعالان صنعت بیمه توصیه کردکه با همدلی و همراهی بیشتر کنار یکدیگر فعال باشند، تا ضمن اشتغالزایی، خدمات بهتری هم به مردم ارایه شود.

ستاری، به بررسی روند تحول دیجیتال درصنعت بانکداری و مقایسه آن با صنعت بیمه پرداخت و افزود: بانک مرکزی وارد نوع تعاملات بانک ها نشده وتنها برای بانک ها مشخص کرد که چه سرویسی  را می خواهد.

وی، ادامه داد: بانک مرکزی می خواست که تراکنش ها اتفاق بیافتد تا بتواند آنها را ارزیابی، راستی آزمایی و نظارت کند تا موارد ساختگی در سیستم بانکی ایجاد نشود.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، اظهارداشت: بانک مرکزی تحول دیجیتال را شکل داد و بانک ها و فین تک ها در کنار یکدیگر مشغول به فعالیت هستند و کسی هم بیکار نشده است.

ستاری، تاکید کرد: پیش از شکل گیری تحول دیجیتال در صنعت بانکداری، افراد زیادی در این صنعت مشغول به کار شدند و درحال حاضر هم بانک ها به دنبال نیروهای فعال در زمینه فناوری و نخبه برای ساختارهای فین تک هستند یعنی نه تنها کسی از کار اخراج نشد بلکه توسعه بانک ها هم نسبت به هشت سال قبل ، قابل مقایسه نیست.

وی، اضافه کرد: روند تحول دیجیتال باعث شد تا بازار بانکداری گسترش پیدا کند و سرویس های آن متعدد شد در نتیجه رضایتمندی مردم هم افزایش پیدا کرد.

ستاری، به فعالیت استارت آپ ها در صنعت بانکداری اشاره کرد و توضیح داد: این استارت آپ ها اشتغال بسیاری مانند سرویس های آنلاین در حوزه هتل ها، گردشگری و رزرو بلیت را با سرویس های فین تک ایجاد کردند و اتفاقی هم که در صنعت بیمه می افتد ، همین است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، اظهار داشت که تحول دیجیتال در صنعت بیمه زمینه ای است که اشتغال فوق العاده ای در آن ایجاد خواهد شد و بسیاری از شرکت هایی که الان دسترسی به ساختارهای بیمه ندارند این دسترسی برای آنها ایجاد می شود.

ستاری،گفت: فین تک در صنعت بیمه باعث می شود تا شرکت هایی که می خواهند در حوزه های قیمت گذاری، فروش و ارزیابی فعالیت کنند به این صنعت وارد شوند اما هنوز این سرویس ها ارایه نمی شود.

وی در پاسخ به پرسش چابک آنلاین مبنی براستفاده از پتانسیل شبکه فروش نمایندگان و کارگزاران صنعت بیمه در راستای تحول دیجیتال و وظیفه شرکت های بیمه در تجهیز و آموزش این شبکه،  گفت: تحول دیجیتال اشتغال صنعت بیمه را تضمین می کند اما این اتفاق با همدلی خواهد افتاد.

 

ارسال نظر