شناسه خبر : 2666

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی خبر داد:

۳۴۰۰ خانواده نیازمند آذربایجان غربی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی

3400 خانواده نیازمند آذربایجان غربی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی

عزیز سهندی با اشاره به مزیت دریافت حقوق بازنشستگی بیمه تامین اجتماعی برای مددجویان این نهاد گفت: سه هزار و ۴۰۰ خانوار تحت پوشش این نهاد حمایتی در استان تاکنون بیمه تامین اجتماعی شده اند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، عزیز سهندی گفت: اجرای طرح بیمه تامین اجتماعی برای مددجویان استان از سال 1384 آغاز شده و هرسال تعدادی از خانواده ها، تحت پوشش این بیمه قرار گرفته اند.
وی اضافه کرد: از ابتدای سال 1397 تاکنون نیز با توجه به اعتباردر نظر گرفته شده، 20 مددجوی کمیته امداد آذربایجان غربی تحت پوششبیمه تامین اجتماعی قرار گرفته اند.
وی بیان کرد: تاکنون 187 مددجو در آذربایجان غربی بازنشسته شده و از خدمات بازنشستگی بیمه تامین اجتماعی استفاده می کنند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی ادامه داد: زنان سرپرست خانوار 35 سال به بالا و مددجویان اشتغال یارانه ای با اولویت 40 سال به بالا از تسهیلات بیمه تامین اجتماعی بهره مند می شوند.
وی ادامه داد: مددجویان کمیته امداد با حداقل 10 سال پرداخت بیمه و 55 سال برای بانوان سرپرست خانوار و 60 سال برای مردان می توانند بازنشسته شده و برابر قانون کار حقوق دریافت کنند یا از چرخه حمایت کمیته امداد خارج شده و مستمری مادام العمر بگیرند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی گفت: همچنین مددجویان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی در صورت بیماری و تایید کمیسیون پزشکی، می توانند از بازنشستگی پیش از موعد استفاده کنند.
سهندی بیان کرد: بیمه تامین اجتماعی مددجویان در دوران واریز حق بیمه، فاقد سرانه درمان بوده و این افراد پس از بازنشستگی از خدمات درمانی بهره مند می شوند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی گفت: 54 هزار خانوار در این استان، مستمری بگیر این نهاد حمایتی هستند.
وی اضافه کرد: همه تلاش این نهاد حمایتی ارتقای سطح رفاه خانواده های تحت حمایت و کمک به رفع مشکلات آنهاست و ازهر فرصتی برای رسیدن به این هدف استفاده می کنیم.
به گزارش ایرنا، بیمه تامین اجتماعی یکی از سازمان های بیمه گر است که در کنار بیمه سلامت، عنوان بزرگترین سازمان های بیمه گر کشور و استان های مختلف را در اختیار دارد.
144 هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی قرار دارد.
کمیته امداد امام خمینی (ره) از اسفندماه سال 1357 فعالیت خود را با فرمان امام راحل برای رسیدگی به وضعیت محرومان و کمک به آنها از طریق دریافت کمک های مردمی آغاز کرد و 38 سال از فعالیت این نهاد می گذرد.
در سال های نخست، وظیفه این نهاد تنها کمک مادی به مددجویان و متقاضیان بود ولی در سال های اخیر، وظایف دیگری نیز به این نهاد محول شده که ارائه کمک های مشاوره ای بخشی از این وظایف است.

 

ارسال نظر