شناسه خبر : 26569

پرداخت ۴۰۰۰ میلیارد تومان به سازمان‌های بیمه‌گر در طرح دارویار

پرداخت ۴۰۰۰ میلیارد تومان به سازمان‌های بیمه‌گر در طرح دارویار

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان غذا و دارو اعلام کرد: از ابتدای اجرای طرح دارویار تاکنون، چهار هزار میلیارد تومان به سازمان‌های بیمه‌گر پرداخت شده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، «محمود بیگلر» در آیین افتتاح ساختمان معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی یزد اظهار کرد: طرح دارو یار با هدف کاهش پرداخت هزینه دارو از جیب مردم و در جهت هدفمندی ارزی که در گذشته در اختیار کارخانه ها و وارد کنندگان مواد اولیه قرار می گرفت اجرا شد.

وی ادامه داد: با هماهنگی که با سازمان های بیمه گر، وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی و سازمان برنامه و بودجه انجام شد منابع در اختیار سازمان های بیمه گر قرار گرفت تا بتوانند مابه التفاوت عددی که در هدفمندی این ارز وجود دارد به بیماران پرداخت کنند

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان غذا و دارو افزود: تاکنون  چهار هزار میلیارد تومان به سازمان های بیمه گر پرداخت شده است.

بیگلر گفت: در طرح دارویار بیماران با دارا بودن نسخه پزشک افزایش پرداختی ندارند و در برخی موارد کاهش پرداختی هم تجربه می کنند.

وی یادآور شد: با پیگیری های جدی که در حال انجام است، در روزهای اتی سایر اقلام دارویی بیماران otc نیز تحت حمایت سازمان های بیمه گر قرار خواهند گرفت.

ساختمان جدید معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی یزد از سال ۱۳۹۵ شروع شده و سه هزار و ۴۵۰ متر مربع زیر بنا و یک هزار و ۵۰۰ متر محوطه سازی دارد. برای ساخت این ساختمان ۲۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

 

ارسال نظر