شناسه خبر : 26342

اختصاصی چابک آنلاین؛

هزینه حفظ مشتری هفت برابر کمتر از جذب مشتری جدید است

هزینه حفظ مشتری هفت برابر کمتر از جذب مشتری جدید است

معاون توسعه بازار و شبکه فروش شرکت بیمه کارآفرین، اظهارکرد: یکی از اهداف مهم راه اندازی سامانه CRM ایجاد یک ابزار برای تسهیل درامور شبکه فروش بوده تا این شبکه دغدغه ای به جز فروش نداشته باشد که در این صورت،علاوه برافزایش درآمد،هزینه های کسب و کار هم کاهش می یابد.

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی، "علیرضا حجتی"درمراسم رونمایی سامانه دستیار ویژه سازمان های فروش این شرکت، گفت: یکی ازدغدغه های شبکه فروش این است که بیمه گذاران قبلی خود را حفظ کند زیرا حفظ مشتری هفت برابر کم هزینه تر از جذب مشتری جدید است.

وی، با بیان اینکه حفظ مشتریان قدیمی یکی از مهمترین دغدغه های هرسازمان فروش است، افزود:  اطلاعات مشتریان قدیمی اقیانوسی از داده بوده که باید از آن  به درستی  استفاده کردکه بیمه کارآفرین هم از امروز با این سامانه این مهم را دنبال خواهد کرد.

معاون توسعه بازاروشبکه فروش شرکت بیمه کارآفرین، تصریح کرد:سامانه دستیار ویژه سازمان های فروش،  اطلاعات طبقه بندی شده را در اختیار شبکه فروش قرار داده تا شبکه فروش بتواند ازاین اطلاعات  به درستی استفاده کند.

حجتی،ادامه داد:در این سامانه یک میزکار برای شعب طراحی  شده که شعب می توانند این اطلاعات پردازش شده را با دقت رصد کنندو دراین مسیر، یک ادمین هم برای مدیر بیمه های عمر در نظرگرفته شده تا بتواند این اطلاعات را که کدام شعب پیگیری اقساط را انجام می دهند، رصد کند.

وی،اذعان داشت که کاری که شروع شده، اقدامی در راستای مشتری مداری است ودرکناراین سیستمی که الان طراحی شده می توان از سیستم ارجاع هم استفاده کرد، یعنی از بیمه گذارانی که هستند می توان مشتری جذب کرد و به عبارتی از اطلاعاتی که در این سامانه وجود دارد،مشتری یابی کرد.

معاون توسعه بازار و شبکه فروش شرکت بیمه کارآفرین، گفت: در سالروز راه اندازی باشگاه مشتریان یا شعبه مجازی بیمه کارآفرین، از سامانه جدیدی به نام دستیار ویژه سازمان فروش رونمایی می کنیم که به شبکه فروش دسترسی لازم را به اطلاعات مشتریان خود می دهد.

حجتی،ادامه داد: یکی از مشکلات شبکه فروش عدم دسترسی سریع به اطلاعات بودکه این خود منجر به ایجاد نارضایتی درمشتری می شد،  زیرا وقتی اطلاعات کاملی از مشتری نباشد نمی توان  سرویس مطابق میل مشتری را به او ارائه داد.

وی، مشکل دیگر شبکه فروش را پیگیری به موقع وصول اقساط بیمه نامه برشمرد و گفت: بسیاری از این مشکلات با این سامانه جدید برطرف می شود.

 

ارسال نظر