اختصاصی چابک آنلاین؛

آمار اثرگذاری بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه نامه شخص ثالث نزد بیمه مرکزی است

آمار اثرگذاری بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه نامه شخص ثالث نزد بیمه مرکزی است

مدیرعامل صندوق تامین خسارت ‌های بدنی اظهار داشت: تاکنون گزارش دقیقی از میزان اثرگذاری طرح بخشودگی جرایم دیرکرد تمدید بیمه نامه شخص ثالث انجام نشده اما تهیه چنین گزارشی با پیگیری از بیمه مرکزی در دستور کار قرار گرفته است.

چابک آنلاین، زهرا نامداری، مهدی قمصریان، در گفت‌وگو با چابک آنلاین، گفت: به‌طور معمول هرسال یک فرصت 60 روزه  برای بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه نامه شخص ثالث درنظر گرفته می شود.

وی، گفت: از امسال تصمیم براین شد که این فرصت 60 روزه به سه بخش 20 روزه تقسیم شود ، یعنی 20 روز به مناسبت عید غدیر و عید قربان ،  20 روز در انتهای فصل تابستان و 20 روز هم به مناسبت فرارسیدن دهه مبارک فجر.

مدیرعامل صندوق تامین خسارت ‌های بدنی درپاسخ به پرسش چابک آنلاین مبنی براینکه آیا تاکنون پژوهشی درخصوص میزان تاثیرگذاری طرح بخشودگی جرایم دیرکرد تمدید بیمه نامه شخص ثالث انجام شده است،گفت: خیر؛ صندوق گزارش دقیقی از بیمه مرکزی درمورد اینکه این بخشودگی چه اثری بر میزان صدور بیمه نامه شخص ثالث داشته است یا خیر دریافت نکرده  وآمار ها بیشتر نزد بیمه مرکزی و شرکت های بیمه ای است.

قمصریان گفت: از همکاران صندوق تامین خسارت های بدنی درخواست  شده تا با پیگیری از بیمه مرکزی گزارشی از تاثیرگذاری این طرح تهیه کنند.

وی، تاکید کرد که بخشودگی جرایم دیرکرد تمدید بیمه نامه شخص ثالث، چشم پوشی صندوق تامین خسارت های بدنی از بخشی از منابع درآمدی خود است اما برای گسترش فرهنگ بیمه این موضوع را باجدیت پیگیری می کند.

چندسالی است که بیمه مرکزی با همراهی صندوق تامین خسارت های بدنی در جهت گسترش فرهنگ بیمه‌گری و بیمه پذیری، طرح بخشودگی جرایم دیرکرد تمدید بیمه نامه شخص ثالث را اجرایی می‌کند.

به تازگی و  با پیشنهاد رئیس کل بیمه مرکزی و موافقت وزیر امور اقتصادی و دارایی و رییس مجمع عمومی صندوق تامین خسارت های بدنی، جرایم تمام وسایل نقلیه موتوری زمینی فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث با شرط تهیه بیمه‌نامه با مدت اعتبار یک‌ساله، مورد بخشودگی قرار گرفته است.

مدیرعامل صندوق تامین خسارت ‌های بدنی در بخش دیگری از اظهارات خود،گفت: مطابق قانون یک هفته پس از پایان هر ماه شرکت های بیمه ای باید بدهی خود را با صندوق تامین خسارت های بدنی تسویه کنند.

قمصریان، ادامه داد: برخی از شرکت های بیمه ای در شرایط خاصی هستند و برای کمک به آنها اجازه داده شده تا پرداخت مطالبات آنها در قالب تهاتر املاک انجام شود.

مدیرعامل صندوق تامین خسارت ‌های بدنی اظهارداشت: شرکت بیمه ایران مطالبات خود به این صندوق را به موقع پرداخت کرده و درحال حاضر بیشتر از سهمی که باید می پرداخت هم  پرداخت کرده است.

 

ارسال نظر