شناسه خبر : 26230

افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان در دست بررسی است

افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان در دست بررسی است

رییس سازمان برنامه و بودجه درباره آخرین پیگیری ها در افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان گفت: این موضوع در حال بررسی است و در صورت تامین منابع طی همین ماه تصمیم گیری و در نهایت لایحه برای تصویب به مجلس ارایه می شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، مسعود میرکاظمی روز چهارشنبه در حاشیه هیات دولت در گفت و گو با خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره جزییات لایحه اصلاحیه قانون بودجه سال ۱۴۰۱،اظهار داشت: لایحه اصلاح قانون بودجه ۱۴۰۱ مربوط به همان چندموردی بود که ارسال شده است و هنوز موضوع جدیدی اضافه نشده است.

وی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که در این لایحه مطرح شد مربوط به یارانه بود و قرار شد اگر قیمت‌ها بر اساس شهریور ۱۴۰۰ اصلاح نشود، میزان یارانه نقدی بر اساس قیمت جدید تنظیم شود و اکنون باید در زمینه یارانه ها اصلاحیه به مجلس بدهیم.

میرکاظمی درباره افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان گفت: افزایش حقوق در حال بررسی است اگر منابع تامین شود در شهریور تصمیم گیری شود و برای تصویب به مجلس ارایه شود.

مسعود میرکاظمی در خصوص تفاوت پرداختی به فرهنگیان، گفت: متوسط پرداختی ۱ میلیون تومان بوده است. اما به دلیل تفاوت در حکم‌هایی که دریافت می‌کنند، میزان پرداختی متفاوت بوده است. 

رئیس سازمان برنامه بودجه با اشاره به اجرای تخصیص کالابرگ به یکی از استان‌ها به صورت پایلوت از مهرماه تصریح کرد: کالابرگ یک قانون است؛ سامانه آن آماده نبود است. اما به طور کلی نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که مردم به یارانه نقدی علاقه بیشتری دارند. 

وی در پایان تاکید کرد: تا پیش از آماده شدن سامانه مربوط به اعطای کالابرگ، پرداخت یارانه‌های نقد همچنان ادامه خواهد داشت.

 

ارسال نظر