شناسه خبر : 26131

ضریب نفوذ بیمه به ۱.۸ درصد کاهش یافت

صورت‌های مالی ۱۶۵ شرکت دولتی منتشر می‌شود

ضریب نفوذ بیمه به 1.8 درصد کاهش یافت

معاون بیمه و بانک وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت:‌برای صورت‌های مالی سال ۹۸ تعداد ۲۹۸ شرکت دولتی و برای سال مالی ۹۹ تعداد ۳۲۱ شرکت دولتی صورت‌های مالی خود را از طریق سامانه کدال به صورت عمومی اطلاع‌رسانی کردند و امسال در هفته دولت صورت‌های مالی ۱۶۵ شرکت از طریق کدال اطلاع‌رسانی عمومی می‌شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس، سید عباس حسینی افزود: بانک‌ها در هفته دولت میز خدمت به مدت دو هفته برگزار می‌کنند و پاسخگوی سوالات و خواسته‌های مردم خواهند بود.

وی این را هم گفت:‌مجموع حق بیمه دریافتی شرکت‌های 34‌گانه بیمه در ایران سال گذشته به 115 هزار میلیارد تومان رسید که این رقم نسبت به تولید ناخالص داخلی کشور 1.87 درصد است البته ضریب نفوذ نسبت به سال قبل کاهش یافته اما رتبه منطقه‌ای ایران در ضریب نفوذ رشد پیدا کرده است.

حسینی گفت: ضریب نفوذ بیمه باید به 7 درصد برسد و ضریب نفوذ در سال قبل 2.17 درصد بوده که در سال 1400 به 1.86 درصد کاهش یافته است.

معاون بیمه و بانک وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: مجموع خسارت‌های پرداختی توسط شرکت‌های بیمه در سال گذشته 65 همت بوده که نسبت به سال قبل از 50 درصد افزایش برخوردار شده نسبت خسارت و حق بیمه دریافتی 56.4 درصد بوده است.

حسینی در مورد بیمه زندگی به عنوان یک شاخص مهم در صنعت بیمه گفت: مجموع پرتفوی بیمه زندگی 18.5 هزار میلیارد تومان بود در حالی که سال قبل این رقم 12.5 همت بوده یعنی 45 درصد رشد کرده، سهم بیمه زندگی از پرتفوی بیمه 16 درصد و سهم کل بیمه از تولید ناخالص داخلی 1.87 درصد شده است که باید این رقم به 7 درصد برسد.

وی همچنین در مورد پوشش بیمه‌ای سفر اربعین گفت:‌نرخ حق بیمه دریافتی از زائران اربعین مانند سال‌های قبل 18500 تومان است در حالی که پوشش خدمات بیمه‌ای دو برابر شده و اگر بخواهیم نرخ واقعی دریافت شود بین 50 تا 60 هزار تومان به ازای هر نفر خواهد بود.

معاون بیمه و بانک وزارت امور اقتصادی و دارایی همچنین گفت:‌برای افزایش سرمایه بانک‌های دولتی بر اساس بند «د» تبصره 18 قانون بودجه از محل واگذاری سهام و سهم‌الشرکه دولت که از طریق خصوصی‌سازی انجام می‌شود امسال 35 همت برای کفایت سرمایه بانک‌های دولتی اختصاص می‌یابد.

وی همچنین گفت:‌ از سود کسر شده از بانک قرض‌الحسنه مهر ایران 100 درصد صرف افزایش سرمایه شده و سرمایه این بانک از 2500 میلیارد تومان به 5 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

حسینی در مورد واگذاری اموال مازاد بانک‌ها گفت:‌برنامه تحولی جدی در پیش است قرار است پالایشگاه شازند اراک از سوی بانک ملی و شرکت سرمایه‌گذاری توسعه ملی واگذار شود.

 

ارسال نظر