اختصاصی چابک آنلاین؛

شناسایی وسایل نقلیه فاقد بیمه نامه شخص ثالث انجام نشده است

شناسایی وسایل نقلیه فاقد بیمه نامه شخص ثالث انجام نشده است

مدیر بیمه های خودروی شرکت بیمه آرمان، اظهارکرد: تمامی سازمان های مرتبط با موضوع بیمه نامه وسایل نقلیه باید به تکالیفی که درقانون برای آنها مشخص شده پایبند باشند که یکی از این تکالیف شناسایی خودروهای فاقد بیمه نامه است که با وجود اینکه به تمامی سازمان ها تکلیف شده اما همچنان اتفاقی نیفتاده و قابل شناسایی نیست.

چابک آنلاین، بهاره تاجر باشی، "اسماعیل فلاحی" در گفت و گو با چابک آنلاین، گفت: ابتدا باید بررسی شود که آیا این 11 میلیون دستگاه وسیله نقلیه فاقد بیمه نامه، تردد دارند یا درپارکینگ توقف دارند؟

مقایسه داده‌های پلیس ازتعداد وسایل نقلیه درکشور با داده‌های بیمه مرکزی ایران نشان می‌دهد تعداد ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار دستگاه وسلیه نقلیه درکشورفاقد بیمه  نامه است.

درحال حاضر ۳۲ درصد از وسایل نقلیه درحال تردد کشور فاقد بیمه هستند.

آمارها نشان می‌دهد حدود ۹۰ درصد از وسایل نقلیه فاقد بیمه، مربوط به موتورسکلیت‌ها و ۱۰ درصد مابقی مربوط به خودرو است.

مدیر بیمه های خودروی شرکت بیمه آرمان، افزود: هرسازمانی که گزارش 11 میلیون وسیله نقلیه فاقد بیمه نامه را اعلام کرده می تواند تحقیق کند که چه مقدار از این وسایل نقلیه، متوقف، مستهلک یا اسقاطی هستند، زیرا این موضوع بسیار پراهمیت است که آیا تمامی این 11 میلیون وسیله نقلیه تردد دارند یا خیر؟

وی، تصریح کرد: 11 میلیون عدد بزرگی است ومعادل نصف جمعیت کل تهران است و این آمارها باید شفاف تر شود که در این راستا تنها راهی هم که وجود دارد سامانه جامع تصادفات است که همه سازمان های مرتبط هم به این اطلاعات دسترسی داشته باشند.

فلاحی، ادامه داد: درصورت شناسایی وسایل نقیله فاقد بیمه نامه، جریمه یا توقیف می شوند و درهرصورت جلوی تردد آنها به گونه ای گرفته می شود.

مدیربیمه های خودرو شرکت بیمه آرمان، درخصوص تاثیر بخشودگی جرائم بیمه نامه های شخص ثالث در برخی از ایام سال، اظهارکرد: در این زمینه باید تحقیق شود که آیا در برهه های زمانی که بخشودگی جرائم گذاشته می شود، آیا صدور بیمه نامه شخص ثالث با رشد مواجه می شود؟

وی،خاطرنشان کرد:تا زمانیکه همه سازمان های مربوط دست به دست هم ندهنداتفاقی برای این 11 میلیون وسیله نقلیه فاقد بیمه نامه نخواهد افتاد و صنعت بیمه در مدت زمان پاندمی کرونا در تعداد صدور بیمه نامه شخص ثالث ریزش داشت و این نشان دهنده این است که افراد براساس نیاز خود بیمه نامه خریداری می کنند.

مدیربیمه های خودرو شرکت بیمه آرمان، معتقد است که همه آن تکالیفی که درقانون برای سازمان ها مشخص شده باید اجرایی شود و جریمه روزهای فاقد بیمه نامه باید به صورت واقعی محاسبه تا شاید این مشکل برطرف شود.

 

ارسال نظر