شناسه خبر : 25988

شاخص رضایتمندی عمومی از خدمات بیمه ایران در گزارش سالانه خواهد آمد

شاخص رضایتمندی عمومی از خدمات بیمه ایران در گزارش سالانه خواهد آمد

وزیر امور اقتصادی و دارایی طی سخنانی در مجمع عمومی عادی سالانه بیمه ایران، ضمن تقدیر از عملکرد و زحمات مدیران این مجموعه، از آنها خواست، در سال های آتی، محور گزارش خود را، میزان تحقق اهداف و برنامه های حاکمیتی این شرکت قرار دهند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، سید احسان خاندوزی در این جلسه که در محل وزارت اقتصاد برگزار شد، اظهار داشت: طبیعی است، سال گذشته، نوساناتی به واسطه تغییر دولت و جابجایی های مدیریتی و به تبع آن، برخی اولویت ها و برنامه ها، در عملکرد بیمه های کشور رخ داده باشد، اما برای سال 1401 توقع داریم، گزارش هیئت مدیره بیمه ایران، متحول شده و با مختصاتی بهتر ارائه شود.

وی با اشاره به اینکه بیمه ایران، تنها بیمه دولتی باقی مانده است، گفت: طبیعتا باید از این به بعد در گزارش سالانه اتان به مواردی که وظیفه اختصاصی و حاکمیتی شما محسوب می شود، بیشتر بپردازید؛ مواردی که ما به عنوان حاکمیت، توقع داریم، شما به عنوان یک بیمه دولتی به آن ورود کنید. 

خاندوزی تصریح کرد: البته مقایسه عملکرد خودتان با سایر بیمه ها، خوب است اما یک محور شما باید این باشد که نیاز ها و توقعات خاص دولت از بیمه ایران، به عنوان تنها بازوی رسمی دولت در صنعت بیمه را، چگونه برآورده کرده اید و تمایز شما در مأموریت های بیمه ای نسبت به سایر رقبا که احتمالا چنین مأموریت هایی ندارند، چیست؟ 

 

سید احسان خاندوزی از جمله مأموریت های مورد انتظار بیمه ایران را ورود قوی تر به موضوعات راهبردی مثل صنایع بزرگ کشور، شرکت های هواپیمایی و کشتیرانی و نیز ارائه خدمات بیمه ای بین المللی عنوان کرد که به گفته وی، توقع می رود بیمه ایران، بعد از احیای احتمالی برجام، به سمت آن بروید و برایش برنامه داشته باشید.

وزیر اقتصاد پرداختن به وجه "تحولی" بیمه ایران را به عنوان موضوع مهم دیگری که انتظار میرود در گزارش های آتی سالانه آن، جلوه پر رنگ تری داشته باشد، مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: شما به عنوان بازوی بیمه ای دولت نباید به این اکتفا کنید که بالای 50 درصد حق بیمه شخص ثالث و خودرو را در اختیار دارید، بلکه باید بگویید برنامه تحولی اتان چیست و مثلا در زمینه بیمه عمر و پس انداز و فعالیت بیمه ای در شهر ها و روستا های کوچک چه خدماتی می توانید ارائه دهید که به طور معمول، سایر بیمه ها به سراغ آن نمی روند.

خاندوزی "کیفیت خدمات" را از جمله نکات دیگری عنوان کرد که باید در گزارش های آتی بیمه ایران به آن پرداخته شود و از مرکز تحقیقات این شرکت خواست به دنبال تعریف شاخص هایی برود که با آن بتوان کیفیت خدمات ارائه شده را مورد سنجش و ارزیابی قرار داد.

وی افزود: مثلا یکی از توقعات ما این است که بتوانیم شاخص رضایتمندی عمومی از خدمات شما را در گزارش سالانه هیئت مدیره داشته باشیم یا اینکه قادر باشیم سطح موفقیت اقدامات انجام گرفته برای مقابله با تقلب احتمالی توسط مشتریان را بسنجیم. 

 

مدت زمان رسیدگی به پرونده بیمه گذاران، درصد استفاده از خدمات آنلاین بیمه ای، و ... از جمله دیگر موارد مورد اشاره از سوی وزیر اقتصاد بود که به گفته وی در چارچوب وظایف و انتظارات حاکمیتی از بیمه ایران می گنجد.

وی عنوان کرد: اینها  مواردی است که موجب می شود، گزارش شما از وضعیت صرفا فنی و مالی متعارف، گذر کرده و رنگ و بویی به آن بدهد که جهت گیری عملکرد شما و نسبت آن با سیاست های کلان بیمه ای دولت و تحولاتی که اجرای آن می تواند ایجاد کند را مد نظر قرار دهد.

 

ارسال نظر