شناسه خبر : 25960

حمایت موثر از شبکه فروش صنعت بیمه دغدغه مهم نهاد ناظر است


حمایت موثر از شبکه فروش صنعت بیمه دغدغه مهم نهاد ناظر است

بهره گیری از فن آوری و تجهیز شبکه فروش و پرداخت خسارت صنعت بیمه یک ضرورت جدی است و تمامی ارکان صنعت در تقویت زیرساخت های دیجیتال تلاش می کنند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، رئیس کل بیمه مرکزی که در جمع روسای شوراهای صنفی صنعت بیمه سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود: نهاد نظارتی صنعت بیمه هر کجا که تخلفی مشاهده شود با قاطعیت ورود خواهد کرد.

 مجیدبهزادپور، استقرار سامانه های نظارتی از جمله سوئیچ بیمه را از دستاوردهای ارزشمند صنعت بیمه توصیف کرد و افزود: مراقبت از منافع مشروع شبکه فروش در دستور کار نهاد ناظر است و موضوع شفافیت عملکرد و سلامت مالی در صنعت بیمه را با جدیت دنبال خواهیم کرد.

وی با اشاره به این نکته که زیرساخت های بیمه ای کشور در در شرایط  کنونی به تغییرات گسترده نیاز دارد، خاطرنشان کرد: نهاد نظارتی بیمه باید از هم اکنون خود را برای گسترش فعالیت‌های بیمه‌گری به خصوص در حوزه های نوآورانه و برخط آماده کند، چه تحقق این امر به ظرفیت سازی های جدید احتیاج دارد.

رئیس شورای عالی بیمه با تاکید بر ضرورت ادامه نشست های تعامل گرایانه بین تصمیم سازان بیمه مرکزی و شبکه فروش صنعت بیمه بر رویکرد نظارتی عدالت محور تاکید کرد و گفت: در شرایط فعلی راهکاری غیر از نظارت هوشمند پیش روی نهاد ناظر قرار ندارد که راه اندازی کامل سوئیچ بیمه نخستین گام جدی در این مسیر به حساب می آید.

وی در همین راستا اظهار داشت: ما اعتقاد داریم که باید حقوق تمامی بازیگران صنعت بیمه محترم شمرده شود که این امر مشروط به رعایت قوانین و آیین نامه های مصوب بیمه ای در کشور است.

رئیس کل بیمه مرکزی، حمایت از شبکه فروش را یک دغدغه مهم دانست و تصریح کرد: تشریح واقعیت‌های موجود و شفاف سازی عملکرد نظارت هوشمند پس از راه اندازی سوئیچ بیمه از وظایف جدی نهاد ناظر به شمار می‌رود.

مهندس بهزادپور با استقبال از ورود سرمایه های انسانی، فنی و مالی به صنعت بیمه، شرط این حضور را پایبندی به اصول مدیریت بازار و رقابت سالم اعلام کرد و گفت: با تکمیل و استقرار سامانه های هوشمند نظارتی نظیر سوئیچ،  امکان تخلف به حداقل می رسد و ضریب رضایت بیمه گران و بیمه گذاران افزایش خواهد یافت.

وی در پایان بر پرهیز نهادناظر بیمه در حوزه های مداخله گرایانه، تاکید کرد و افزود: نظارت مقتدر و هوشمند علاوه بر حفظ منابع صنعت بیمه و منافع شبکه فروش می تواند زمینه افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور را نیز فراهم کند.

گفتنی است در این نشست صمیمانه، نمایندگان شبکه فروش و روسای تشکل های صنفی صنعت بیمه با محوریت تایید گسترش فن آوری های روز و نظارت دقیق تر نهادناظر بر تخلفات این حوزه به طرح دیدگاه های خود پرداختند و در ادامه رئیس کل بیمه مرکزی، اعضای هیات عامل و مدیران مرتبط به پرسش ها و ابهامات پاسخ دادند.

 

ارسال نظر