شناسه خبر : 25915

۳۶۶ قلم دارو تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند

۳۶۶ قلم دارو تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: در طرح دارویار به مرور ۳۶۶ قلم دارو که نسبتاً کم عارضه و جدید هستند تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند و با داروهای قبلی که کم اثر بودند جایگزین می‌شوند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس، محمد مهدی ناصحی در نشست خبری روز یکشنبه گفت: یکی از ارکان جامعه سلامت است که در کنار امنیت قرار دارد که خبرنگاران می‌توانند در این زمینه کمک کننده باشند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: با توجه محدودیت منابع در همه کشورها و ایران بیمه سلامت کار مهمی را در تأمین سلامت آحاد جامعه بر عهده دارد بخصوص ۳ دهک پایین جامعه روستاییان و عشایر و …بیمه همگانی که در این خصوص اقدام می‌شود.

ناصحی اظهار داشت: ۵ صندوق تحت پوشش بیمه سلامت است و ۲۰ هزار میلیارد تومان کمتر از هزینه‌ها ارائه خدمت می‌کنیم البته کمبودهایی داریم که در صدد رفع آن هستیم.

وی گفت: از سال گذشته تا کنون ۸۱۲ هزار در حاشیه شهرها بیمه رایگان شدند و همچنین بیمه رایگان ۳ دهک جامعه با ۶ هزار میلیارد تومان که در حال تخصیص است انجام شده است و در سال ۱۴۰۱، در مجموع ۶ میلیون نفر تحت پوشش بیمه قرار گرفتند. صندوق بیمه همگانی بیشتر در بخش‌های دولتی کاربرد دارد و ۹۰ درصد هزینه بستری و ۷۰ درصد هزینه سرپایی تأمین می‌شود.

ناصحی به طرح دارویار اشاره کرد و گفت: در این طرح بیمه سلامت در کنار ارکان‌های دیگر مشارکت دارد و مابه التفاوت ارز پرداخت شده است و نباید افزایش قیمت در دارو داشته باشیم و اگر شود تخلف رخ داده و باید اطلاع داده شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: در طرح دارویار به مرور ۳۶۶ قلم دارو که نسبتاً کم عارضه و جدید هستند تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند و با داروهای قبلی که کم اثر بودند جایگزین می‌شوند.

وی به منابع طرح دارویار اشاره کرد و افزود: ۴ هزار میلیارد تومان برای شروع طرح به سازمان‌های بیمه گر اختصاص یافته که ۱,۳۰۰ میلیارد تومان به بیمه سلامت و ۲,۵۰۰ میلیارد تومان به تأمین اجتماعی و مابقی اعتبار نیز به بیمه نیروهای مسلح پرداخت شده است.

ناصحی گفت: کل بودجه طرح دارویار ۷۳ میلیارد تومان بوده که برای آغاز طرح ۱ میلیارد دلار داده شده است و مابقی بودجه براساس عملکرد به بیمه‌ها اختصاص داده می‌شود.

وی در خصوص پرداخت مطالبات مراکز درمانی افزود: پرداختیهای ما به روز است و مطالبات مؤسسات خصوصی تا پایان خرداد پرداخت شده و تمام هزینه‌های نسخه نویسی الکترونیک و دارویار تا پایان تیرماه پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۸ ماه است که پرداخت‌های ما به مراکز دولتی و خصوصی به روز شده است، گفت: در سال جاری بدهی به مراکز نداریم و خدمات به بیماران اوتیسم بیشتر شده است.

به گفته وی، با اقدامات انجام شده توانستیم ۳ هزار میلیارد تومان از زیان انباشته خود را کم کنیم و بدهی که از سال ۹۶ داشتیم پرداخت کردیم و هم اکنون به مؤسسات بدهی نداریم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: براساس قانون اجازه نداریم از اعتبار طرح دارویار برای تأمین داروی سایر بیماران خاص استفاده کنیم.

وی در خصوص هزینه درمان ناباروری به خبرنگار مهر گفت: در بخش دولتی هزینه‌های ناباروری پوشش ۹۰ درصدی داده می‌شود و در بخش خصوصی نیز ۹۰ درصد تعرفه بخش دولتی پرداخت می‌شود که فاصله‌ای ایجاد کرده و پرداختی مردم بیشتر شده و کمتر استقبال می‌شود به همین دلیل تلاش ما این بود که ۷۰ درصد هزینه‌های بخش خصوصی پرداخت شود که هنوز این موضوع محقق نشده است.

وی گفت: براساس اعتباری که سازمان برنامه و بودجه به ما تخصیص داده، از ابتدای سال تاکنون ۱۷۷ میلیارد تومان در بخش ناباروری بیمه سلامت هزینه شده است.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت افزود: کل اعتبار امسال برای درمان ناباروری ۷۵۰ میلیارد تومان است.

 

ارسال نظر