شناسه خبر : 25653

اختصاصی چابک آنلاین؛

چهاردهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه در سایه

چهاردهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه در سایه

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک وبیمه کشور،درحالی به کار خود خاتمه دادکه به اعتقاد بسیاری از فعالان بازارهای مالی کم رمق تر ازسال های گذشته بود.

چابک آنلاین ، زهرا نامداری، بی‌شک نمایشگاه امسال فرصت مناسبی برای فعالان بازارهای مالی کشور بود تا پس از دوسال دوری از این گردهمایی به دلیل شیوع کرونا، گرد هم آیند و ازآخرین دستاوردهای خویش رونمایی کنند.

اما نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه امسال چهره متفاوتی به خود گرفت.

تاساعاتی مانده به آغازبه کار چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه زمزمه‌هایی دایر برحضور وزیر اقتصاد، رئیس کل بانک مرکزی، رئیس کل بیمه مرکزی، رئیس سازمان بورس، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و معاون وزیر صمت در افتتاحیه این نمایشگاه به گوش می‌رسید.

اما درکمال ناباوری چهاردهمین دوره این نمایشگاه به شکلی افتتاح شدکه هیچ یک از مدیران ارشد وزارت اقتصاد ومسئولان ارشد سه حوزه مذکورحضور نداشتند.!

درحقیقت معتبرترین رویداد مالی کشور تنها با حضور دبیرکل سندیکای بیمه‌گران، قائم مقام رئیس کل بیمه مرکزی و رئیس امور نمایشگاه‌ها افتتاح شد.

به هر روی برای  فعالان و مشارکت کنندگان در این نمایشگاه، عدم حضور وزیر اقتصاد و مدیران ارشد دستگاه‌های متولی بازار سرمایه به یک علامت سوال تبدیل شد.

چراکه وزرای اقتصاد وروسای سازمان بورس، بانک مرکزی  و بیمه مرکزی در افتتاحیه سال‌های قبل این نمایشگاه حضور پررنگی داشتند.

حتی در نهمین نمایشگاه بورس،بانک و بیمه کشور،معاون اول رئیس جمهوری و وزیر امور اقتصادی و دارایی، در دوره دهم وزیر امور خارجه و وزیر امور اقتصاد و دارایی، در دوره یازدهم معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و در دوره دوازدهم این نمایشگاه هم معاون علمی وفناوری رئیس جمهوری و وزیر امور اقتصادی و دارایی حضور داشتند.

درهمین رابطه عبداله رحیم لوی بنیس، کارشناس بازارهای مالی درگفتگو با چابک آنلاین شیوه برگزاری نمایشگاه امسال بورس، بانک وبیمه امسال را سطحی خواند و گفت:  اینکه نمایشگاهی در این سطح برگزار شود اما وزیر اقتصاد و مدیران ارشد دستگاه های متولی بازار سرمایه در آن شرکت نکنند برای فعالان بازارسرمایه، باور پذیر نبود.

به نظر می رسد که انتقادات بسیارکارشناسان به نحوه برگزاری در دوره سیزدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه در کناره گیری نهادناظر بازار سرمایه ازنمایشگاه سالجاری بی تاثیر نبوده است. 

به همین دلیل،مدتی قبل نهادناظر بازار سرمایه در اطلاعیه‌ای از حضور خود در نمایشگاه امسال انصراف داد.

با وجود آنکه نهادناظر بازار سرمایه از چهاردهمین نمایشگاه بین المللی صنعت مالی کشور کناره گرفت و صنعت بانکداری هم حضور ضعیفی داشت اما بیمه مرکزی یک روز قبل از برپایی این نمایشگاه از حضور حداکثری صنعت بیمه در این نمایشگاه خبر داده بود.

با این وجود نه تنها بسیاری از مدیران ارشد صنعت بیمه درآن حضور نیافتند بلکه تنها 14 شرکت بیمه در این رویداد حاضرشدند که تعدادی از آنها هم ازآمادگی لازم برخوردار نبودند.

البته ناگفته نماند که رئیس کل بیمه مرکزی  هم در روز پایانی در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی صنعت مالی کشور حضور یافت.

صرف نظر از حاشیه نحوه برگزاری چهاردهمین نمایشگاه صنعت مالی کشور باید پذیرفت که این رویداد می تواند طیف وسیعی از مخاطبان را در برگیرد.

مخاطبانی که هریک از آنها دارای اهداف و انگیزه های خاص بوده و در سطوح دولت، سازمان ها، شرکت ها، بازدید کنندگان، بازرگانان و صنعتگران بخشی از آنها هستند.

دراین رویداد مالی که می توان از آن به عنوان تبلیغ زنده صنعت مالی کشور یاد کرد، تولید کننده، توزیع کننده، مصرف کننده کالا و یا خدمات در یک زمان و مکان مناسب گرد هم می‌آیند تا با مشارکت و همکاری عمق بیشتری به روابط خودبخشند.

تردیدی نیست که برگزاری نمایشگاه هایی این چنین به صنعت بیمه کمک می کند تا بدون واسطه با مشتریان خود ارتباطی پویاتر برقرار کرده و با نیازهای آنها آشنا شوند.

واقعیت این است که چرخ اقتصاد کشور بر محوریت سه صنعت بورس، بانک و بیمه می چرخد وعدم حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی و روسای کل بانک مرکزی و رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در نمایشگاه امسال بورس و بانک و بیمه،دلسردی را  فعالان بازارسرمایه به دنبال دارد.

انتظار می رود که در سال آینده برگزاری این نمایشگاه با جدیت بیشتری  مورد توجه قرار گیرد .

 

ارسال نظر