شناسه خبر : 25503

سهم دو برابری دولت در تزریق نقدینگی بیمه عشایر و روستاییان

سهم دو برابری دولت در تزریق نقدینگی بیمه عشایر و روستاییان

مدیر صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر استان زنجان گفت: در بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر سهم دولت دو برابر سهم بیمه‌شدگان بوده و این بخش به نفع بیمه‌شدگان اعمال شده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، محمد اسماعیلی، با اشاره به جزئیات بیمه مذکور برای ساکنان شهرستان‌ها، روستائیان و زنان خانه‌دار، عنوان کرد: همه ساکنان روستا و شهرستان‌ها و نیز بانوان خانه‌دار یا صاحب مشاغل خانگی می‌توانند تحت پوشش این بیمه که مزایای فراوانی دارد، قرار گیرند.

وی با اشاره به مبلغ پرداخت حق بیمه ماهانه در این بیمه حمایتی، اظهار کرد: حداکثر حق بیمه پرداختی از سوی بیمه‌شدگان در بیمه عشایر مبلغ ۱۵۰ هزارتومان به صورت ماهانه و حدود ۵ میلیون تومان سالانه است که این مقدار در مقایسه با سایر بیمه‌های موجود بسیار مقرون به صرفه است. همچنین این بیمه مواردی شامل فوت، از کار افتادگی شغلی و یا غیرشغلی و بازنشستگی را با توجه به مقدار حق بیمه پرداختی شامل می‌شود.

اسماعیلی با اشاره به تفاوت شاخص این بیمه با سایر بیمه‌های موجود امروز جامعه، تصریح کرد: یک نکته مهم در این بیمه این موضوع است که بیمه شده می‌تواند به طور همزمان تحت پوشش بیمه سرپرست خانواده در بیمه تامین اجتماعی باشد و در عین حال به طور شخصی بیمه عشایر و روستاییان را فعال کند و این دو بیمه حمایتی منافاتی باهم ندارند و بیمه‌شدگان صندوق بیمه عشایر و روستاییان به طور مجزا علاوه بر حقوق بازنشستگی تامین اجتماعی، مبلغی تحت عنوان حقوق بازنشستگی در انتهای موعد بیمه دریافت خواهند کرد که مقدار این نقدینگی با توجه به حق بیمه پرداخت شده، متفاوت است.

این مسئول با اشاره به مشارکت بانوان خانه‌دار در عضویت این صندوق حمایتی، بیان کرد: در سه ماهه نخست امسال ۲۸۷ نفر از بانوان روستایی زنجان عضو این صندوق شده‌اند اما متاسفانه به دلیل کمبود اطلاع‌رسانی ضعیف نرخ پوشش بانوان در سطح کشور بسیار پایین است، به طوری‌که تنها ۴۰۳۶ هزار عضو فعال این صندوق را بانوان تشکیل می‌دهند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر استان زنجان با اشاره به جایگاه فضای مجازی در مهارت‌آموزی افراد مستعد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر گستردگی در فضای شغلی بسیار زیاد است و فضای مجازی می‌تواند کمک شایانی به توسعه کسب‌های محلی و خانگی کند و بسیاری از مهارت‌های شغلی امروز به صورت رایگان در فضای اینترنت در دسترس عموم قرار دارد و در صورت استفاده مفید و کارآمد از این فضا می‌توانیم رشد مطلوبی در تخصص شغلی خود داشته باشیم.

 

ارسال نظر