شناسه خبر : 25164

۳۶۶ قلم داروی ضروری و پرمصرف تحت پوشش بیمه قرار دارد

۳۶۶ قلم داروی ضروری و پرمصرف تحت پوشش بیمه قرار دارد

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با مثبت توصیف کردن اجرای طرح دارویار در کشور گفت: طرح دارویار نه تنها هزینه ای به مردم تحمیل نمی کند حتی موجب کاهش هزینه های دارویی مردم می شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، علی کریمی فیروزجایی در جمع خبرنگاران با اشاره به مزایای طرح دارویار که از سوی وزارت بهداشت در حال اجراست افزود: اصلاح الگوی مصرف دارو، رفع کمبودهای دارویی، بهره مندی همه اقشار مردم از یارانه دارو، بیمه افراد فاقد بیمه، جلوگیری از قاچاق دارو و نیز حذف واسطه ها و دلالان از مزایای این طرح است.

نماینده مردم بابل با بیان اینکه بالغ بر ۶ میلیون نفر از افراد فاقد پوشش بیمه ای در قالب این طرح به صورت رایگان تحت پوشش بیمه همگانی سلامت قرار می گیرند افزود: توزیع یارانه دارو متناسب با نیاز بیماران فارغ از سطح درآمد آنها و بهره مندی همه دهک های درآمدی جامعه از یارانه دارو از مزایای مهم این طرح است.

این مسئول پارلمانی با اشاره به تغییر قیمت برخی اقلام دارویی در اجرای این طرح گفت: در قالب این طرح تغییر قیمت دارو از جیب مردم پرداخت نمی شود بلکه این تغییر قیمت فقط برای دولت و بیمه‌ها اعمال می شود و بیمه ها پول افزایش قیمت داروها را پرداخت می کنند.

عضو خانه ملت با بیان اینکه میزان پرداختی یک بیمار برای دارو نسبت به سال قبل تغییری نمی‌کند افزود: در حال حاضر ۳۶۶ قلم داروی ضروری و پرمصرف تحت پوشش بیمه قرار گرفت. همچنین قرار است تا ۱۱۹ قلم داروی دیگر با تایید شورای عالی بیمه تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان کشور با تاکید بر لزوم ایفای تعهد مسئولین وزارت بهداشت در قبال بیمه ها افزود: در صورت اجرای دقیق این طرح و تامین منابع مالی آن از سوی سازمان برنامه و بودجه، حتی شاهد کاهش پرداخت از جیب مردم برای دارو خواهیم بود.

کریمی فیروزجایی تصریح کرد: مجلس بر روند اجرای بهینه این طرح نظارت و در صورت لزوم با تصویب قوانین، نواقص احتمالی آن را رفع خواهد کرد.

 

ارسال نظر