شناسه خبر : 2505

رئیس کانون بازنشستگان کرمانشاه:

جامعه بازنشستگی با حداقل ها زندگی می کند

جامعه بازنشستگی با حداقل  ها زندگی می کند

جواد اکبری گفت: ۶۰ درصد بازنشستگان کرمانشاهی حداقل‌بگیر هستند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، جواد اکبری گفت: سازمان تامین اجتماعی استان ۴۵ هزار کارگر بازنشسته دارد که ۳۰ هزار نفر آنها در شهر کرمانشاه متمرکز هستند، البته در شهرستان های سرپل ذهاب، گیلانغرب، قصرشیرین، اسلام آباد غرب، جوانرود، پاوه، کرمانشاه، بیستون، هرسین، کنگاور، صحنه و سنقر نیز کانون‌های بازنشستگی داریم.

وی درباره خدمات ارائه شده به بازنشستگان افزود: سفرهای زیارتی - سیاحتی با عنوان کرامت رضوی با اعزام ۵۰۰ نفر بازنشسته با هزینه سازمان به مشهد مقدس و نیز اعطای ۵۰۰ فقره وام قرض الحسنه ۲ میلیون تومانی که  ۲۰۰ فقره آن به شهرستان ها و ۳۰۰ فقره به شهر کرمانشاهارائه می‌شود از جمله این خدمات است.

رئیس کانون بازنشستگان استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: همچنین به منظور تامین جهیزیه فرزندان بازنشسته قراردادهایی با شرکت هایی نظیر اسنوا منعقد شده که تا سقف چهار میلیون تومان برای خرید کالا وام بدون بهره و تا سقف ۲۰ میلیون وام با بهره اعطا می‌شود.

وی با اشاره به ارائه بیمه تکمیلی و بیمه عمر به بازنشستگان افزود: حدودا سالیانه ۶۰۰ نفر فوتی داریم که علاوه بر اعطای یک ماه حقوق حداقل دستمزد، به بازماندگان، بابت هر متوفی ۳ میلیون تومان جهت کفن و دفن پرداخت می‌شود.

اکبری سقف بیمه تکمیلی را ۱۴ میلیون تومان برای انجام عمل های جراحی بزرگ نظیر مغز و قلب اعلام و عنوان کرد: همچنین برای جراحی های کوچک تر تا ۵ میلیون تومان و برای انجام سی تی اسکن و ام آر آی ۷۰۰ هزار تومان بیمه تعلق می‌گیرد.

رئیس کانون بازنشستگان استان کرمانشاه با اشاره به اینکه قبلا از سوی تامین اجتماعی صفر تا صد هزینه های درمان بازنشستگان پرداخت می شد اما به دلیل کمبود تجهیزات مجبور به پذیرش بیمه های تکمیلی شدیم، افزود: برای بیشتر اعضا کانون، کارت منزلت صادر شده است.

اکبری گفت: همچنین درصدد تهیه اطلاعات فرزندان دارای مدارک دانشگاهی بازنشستگان با هماهنگی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستیم تا مسئولان را در جریان بیکاری این قشر قرار دهیم البته این نباید تعهدی از بعد اشتغالزایی برای ما ایجاد کند.

وی با تاکید بر اینکه جامعه بازنشستگی با حداقل  ها زندگی می کند و هرکدام یک تا سه نفر بیکار دارند که باید آنان را خرج دهند افزود: طی سالیان سال طرح همسان سازی را دنبال کرده ایم خوشبختانه در برنامه توسعه ششم این طرح تصویب و مقرر شده در سال دوم توسعه به حالت اجرایی درآید.

رئیس کانون بازنشستگان استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: اینک با نمایندگان مجلس در حال مذاکره هستیم که این مهم جامعه عمل بپوشد تا از هزینه های سرسام آوری که دامن گیر جامعه بازنشستگی به عنوان مظلوم ترین قشر جامعه کاسته شود.

وی با اشاره به اینکه در صورت توان دولت، درصدد تامین کالاهای اساسی برای بازنشستگان با حداقل دستمزد هستیم افزود: وام های موجود بسیار ناچیز است در حالی که همه گرفتار هستند و این وام ها تنها بخشی از مشکلات آنان را حل می کند بر همین مبنا تقاضا می شود بانک رفاه که متعلق به بازنشسگان و بیمه شدگان است تعداد وام های پرداختی را افزایش دهد تا شرمنده بازنشستگان نباشیم.

اکبری گفت: همچنین برای بازنشستگان المپیادهای ورزشی در رشته های انفرادی و سبک نظیر تیراندازی، شنا، پینگ پنگ، دارت، شطرنج و فوتبال دستی برگزار می شود و هرساله شش زن و شش مرد به مرحله کشوری اعزام می شوند.

رئیس کانون بازنشستگان استان کرمانشاه با اشاره به اینکه به تمام مراجعینی که احتیاج به مشاوره در رابطه با افزایش حقوق یا تاخیر در پرداخت دارند پاسخگو هستیم، گفت: خود ما نیز از این سطح ارائه خدمت راضی نیستیم انتظار داریم بیش از این امکانات در اختیار قرار گیرد تا سطح خدمات ارائه شده را افزایش دهیم.

اکبری با بیان اینکه ۶۰ درصد بازنشستگان حداقل بگیر هستند یعنی به میزان یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و بخشی هم کمتر از این میزان یعنی ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند، ادامه داد: این در حالی است که بازنشستگان در کنار مشکلات درمانی و معیشتی هزینه‌های متفرقه‌ دیگری را بر عهده دارند.

وی از انعقاد قراردادی در رابطه با تخفیفات بلیط استخر خبر داد و گفت: این خدمات بسیار ناچیز است و بازنشستگان ما با تجربه هستند و جوانی خود را برای این نظام و انقلاب دادند و بخش اعظمی از آنان در جبهه و انقلاب بسیجی بودند تلاش کردند اما آن گونه که باید و شاید از این ها تقدیر نشده و ما انتظار بیشتری از دولت داریم.

 

ارسال نظر