شناسه خبر : 24757

پرداخت مقرری بیمه بیکاری به کارگران واحدهای آسیب دیده از زلزله هرمزگان

پرداخت مقرری بیمه بیکاری به کارگران واحدهای آسیب دیده از زلزله هرمزگان

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان از پرداخت مقرری بیمه بیکاری به کارگران واحدهای آسیب دیده از زلزله خبر داد و گفت: درخواست کارگران در سریعترین زمان برای پرداخت مقرری بیمه بیکاری پذیرش می شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، مجتبی معین وزیری، ضمن ابراز همدردی با آسیب دیدگان حادثه  زلزله هرمزگان، عنوان کرد: حسب دستور وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی تمام ارکان و زیر مجموعه های مرتبط با وزارتخانه مکلف شده اند نسبت به ارائه خدمت به زلزله زدگان شهرستانهای بندرلنگه و خمیر اقدام کنند.

وی افزود: تمام کارگران مشمول قانون کار و تامین اجتماعی که واحدها و محل کار آنها در اثر زلزله دچار آسیب شده است، مشمول مقررات بیمه بیکاری می شوند. 

معین وزیری ادامه داد: مطابق تبصره۲ماده ۲قانون بیمه بیکاری، بیمه شدگانی که به علت بروز حوادث قهریه از جمله زلزله بیکار می شوند بدون درنظر گرفتن حداقل سابقه در بند الف ماده ۶قانون بیمه بیکاری از حمایت پرداخت ماهانه مقرری بیمه بیکاری برخوردار می شوند.

وی اضافه کرد: تمام کارکنان ادارات تعاون و کار هرمزگان به سرعت و خارج از روال عادی اداری در سریعترین زمان ممکن اقدام لازم برای پرداخت مقرری بیکاری به کارگران به عمل می آورند.

ارسال نظر