شناسه خبر : 24497

اختصاصی چابک آنلاین؛

پیگیری برای راه اندازی نرم افزار اطلاع رسانی آنلاین زمان تصادفات ادامه دارد

پیگیری برای راه اندازی نرم افزار اطلاع رسانی آنلاین زمان تصادفات ادامه دارد

مدیرعامل انجمن خیرین راه و ترابری، از پیگیری جدی برای راه اندازی نرم‌افزار اطلاع‌رسانی آنلاین زمان و مکان وقوع تصادف خبر داد و افزود: پیگیری ها و هماهنگی ها برای نصب نرم افزار اطلاع رسانی آنلاین زمان و مکان وقوع تصادفات بر روی سامانه ۱۱۰ با پلیس ادامه دارد و هنوز نصب آن نهایی نشده است.

چابک آنلاین، زهرا نامداری، سال گذشته انجمن خیرین راه و ترابری از راه اندازی نرم‌افزار اطلاع‌رسانی آنلاین زمان و مکان وقوع تصادف خبر داده بود. 

 قرار بود که با هماهنگی کمیسیون ایمنی راه‌ها و در قالب تفاهم‌نامه انجمن خیرین راه و ترابری و یک شرکت دانش‌بنیان داخلی، نرم‌افزار اطلاع‌رسانی آنلاین زمان و مکان وقوع تصادفات تا آبان ماه سال 1400 عملیاتی شود.

سید حسین میرشفیع"، در گفت و گو با چابک آنلاین، گفت که آمار تلفات رانندگی در سال 1400 نسبت به سال 1399 حدود 8.2 درصد رشد داشت. 

وی، افزود: تلاش ها و فعالیت های زیادی برای افزایش  ایمنی در این سالها صورت گرفته و فرهنگ رانندگی هم در بین مردم بسیار بهتر شده است. 

وی، توضیح داد: در سال 92 حدود 112 هزار تصادف رانندگی در جاده های برون شهری کشور رخ داد و این رقم در سال 1400 هم حدود 151هزار تصادف بوده است. 

به گفته وی، میزان تلفات رانندگی در سال 92 حدود11 هزار  و 568 نفر بود که این رقم در سال 1400 به حدود 11 هزار و 478نفر رسید. 

مدیرعامل انجمن خیرین راه و ترابری، افزود: آمار فوق نشان می دهد که باوجود اضافه شدن تصادفات، تعداد مصدومین ثابت مانده که  این موضوع گویای آن است که رفتار مردم و وضعیت عمومی رانندگی بهتر شده است.

 

ارسال نظر