شناسه خبر : 24334

موسسات اطلاعات بیمه شدگان را در پایگاه اطلاعات برخط ثبت کنند

موسسات اطلاعات بیمه شدگان را در پایگاه اطلاعات برخط ثبت کنند

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: موسسات و شرکت ها اطلاعات بیمه شدگان خود را در پایگاه اطلاعات بر خط بیمه شدگان ثبت کنند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، محمد مهدی ناصحی با اشاره به اینکه بیش از ۴۵ میلیون نفر در حال حاضر تحت پوشش بیمه سلامت هستند گفت: اقدامات و پیگیری بسیاری از سال گذشته برای بیمه شدن ۳ دهک اول جامعه به صورت رایگان انجام شد، بدون تردید این کار در کنار اقدامی که برای تحول مناطق حاشیه نشین و آسیب پذیر جامعه بود انجام شد؛ لذا در قالب این طرح حدود ۴۰۰ هزار نفر به صورت فعال بیمه شدند.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران افزود: پس از این کار مجلس شورای اسلامی به ویژه در کمیسیون تلفیق اعتباری بالغ بر ۶ هزار میلیارد تومان برای این طرح در نظر گرفته شد که افراد فاقد بیمه به ویژه در ۳ دهک اول جامعه تحت پوشش بیمه قرار گیرند، خوشبختانه در شروع سال با معرفی افراد مورد نظر توسط وزارت رفاه ۳ دهک اول جامعه تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه حدود ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در زمان مقرر شده تحت پوشش بیمه قرار گرفتند تصریح کرد: قبل از اجرای قانون پوشش همگانی سلامت حدود ۱۰ درصد از جمعیت کشور فاقد بیمه بودند.

ناصحی تاکید کرد: همپوشانی میان سازمان بیمه سلامت ایران و سازمان تأمین اجتماعی تا حدودی رفع شده است اما با سایر سازمان‌های بیمه‌گر پایه همچنان وجود دارد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: برای مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی که تحت پوشش بیمه سلامت هستند، هزینه بستری صفر شده است، و تنها ۱۵ درصد هزینه‌های سرپایی را پرداخت می‌کنند.

ارسال نظر