شناسه خبر : 23977

اهالی فرهنگ و رسانه البرز از خدمات بیمه اجتماعی برخوردار می شوند

اهالی فرهنگ و رسانه البرز از خدمات بیمه اجتماعی برخوردار می شوند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز از اجرای طرح ارایه خدمات بیمه اجتماعی به جامعه خبرنگاران، ورزشکاران و دیگر اهالی فرهنگ استان البرز برای اولین بار در کشور خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، عبدالله دارایی، گفت: این طرح روز چهارشنبه ۱۸ خردادماه جاری (فردا) طی مراسمی در مرکز تربیت مربی و پژوهش های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در حسن آباد کرج رونمایی می شود.

وی افزود: اصل ۲۹ قانون اساسی برخورداری از تامین اجتماعی را حق همگانی دانسته و دولت را مکلف کرده است از محل درآمدهای عمومی و مشارکت های مردمی خدمات بیمه اجتماعی را درجامعه فراهم کند.

رییس شورای هماهنگی دستگاه های اجرایی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی البرز در ادامه این گفت و گو به جامعه خبرنگاران، ورزشکاران و دیگر اهالی فرهنگ و رسانه استان توصیه کرد از خدمات صندوق بیمه های اجتماعی استفاده کنند.

دارایی همچنین از خبرنگاران و نویسندگان استان البرز دعوت کرد در مراسم رونمایی این طرح حضور یابند.

وی گفت: در پوشش این طرح امکان استفاده از یارانه ۷۰ درصدی دولت با پرداخت فقط ۱۳۳ هزار تومان حق بیمه ماهانه برخوردار می شوند و امکان بازنشستگی،  مستمری بگیری و از کار افتادگی برای این عزیزان فراهم شده است.

آیین رونمایی از خدمات بیمه اجتماعی اهالی فرهنگ و رسانه البرز  هفته جاری با حضور استاندار البرز،  نمایندگان استان در مجلس و مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور در مرکز تربیت مربی حسن آباد کرج‌ رونمایی می شود.​

ارسال نظر