شناسه خبر : 23947

اختصاصی چابک آنلاین؛

عقب ماندن از تکنولوژی روز دلیل اصلی عدم ورود جدی بیمه به صنعت لیزینگ است

عقب ماندن از تکنولوژی روز دلیل اصلی عدم ورود جدی بیمه به صنعت لیزینگ است

یک عضوهیات مدیره شرکت لیزینگ ایرانیان اظهارداشت که صنعت بیمه نتوانسته خود را با ریسک های متنوع و زودگذری که در بازارهای مالی ایجاد می شود، همگام کند.

چابک آنلاین، زهرا نامداری، "کامبیز پیکارجو"، در گفت و گو با چابک آنلاین، با تاکید براینکه در کنار صنعت لیزینگ همچنان در صنعت بیمه حضور دارد، گفت:چالش های صنعت بیمه و صنعت لیزینگ مشابه یکدیگر نیست و هر دو کسب و کار با یکدیگر تفاوت دارد. 

به گفته وی، باوجوداینکه هر دو کسب و کارهایی هستند که در بازارهای مالی انجام می شوند اما بستر و زمینه هرکدام با دیگری متفاوت است.

پیکارجو، اذعان داشت: البته در تمام کسب و کارها مفهوم ریسک از هرچیزی مهمتر است، چه به صورت توتال چه به صورت ریزمانند ریسک نقدینگی، ریسک مدیریت، ریسک کسب و کار و حتی ریسک قوانین. 

عضو هیات مدیره شرکت بیمه آرمان، افزود: تمامی ریسک های فوق در همه کسب و کارها وجود دارند و تنها تفاوت آنها در نهاد ناظر است که یکی بیمه مرکزی با رسالت ها و دیدگاه های خاص خود و دیگری بانک مرکزی با رسالت ها و دیدگاه های خاص خود است و حلقه مشترک تمامی آنها چیزی جز بورس نیست.

پیکارجو در رابطه با عدم ورود جدی صنعت بیمه به صنعت لیزینگ، گفت: مشکلی که قبل از تاسیس شرکت های بیمه خصوصی تا به الان در صنعت بیمه وجود داشته عقب ماندن آن از تکنولوژی روز و دانش مالی است و این یک واقعیت است.

وی، بیان کرد: درست است که بیمه نامه هایی فروش می رود اما زمینه اصلی فعالیت و گاهی فرآیند این بیمه نامه ها همچنان متکی به فرآیندهای سنتی گذشته است و صنعت بیمه نتوانسته خود را با ریسک های متنوع و زودگذری که در بازارهای مالی ایجاد می شود همگام کند.

عضو هیات مدیره شرکت بیمه آرمان، گفت: در دو سه سال اخیر با آمدن  استارت آپ ها، الکترونیکی و دیجیتالی شدن، حرکت های خوبی در صنعت بیمه انجام شده  اما هنوز فاصله بسیار زیادی وجود دارد.

 

ارسال نظر