شناسه خبر : 23897

مزایای بازنشستگی برای ۱۰ هزار جانباز بالای ۶۰ سال

مزایای بازنشستگی برای ۱۰ هزار جانباز بالای ۶۰ سال

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: با تخصیص منابع لازم توسط سازمان برنامه‌وبودجه حدود ۱۰ هزار نفر از جانبازان بالای ۶۰ سال از مزایای بازنشستگی برخوردار می شوند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، محمود پاکدل با اشاره به برپایی میز خدمت بنیاد شهید و امور ایثارگران همزمان با سفرهای استانی رئیس جمهور، افزود: معاونان و مدیران کل ستادی برای دیدار چهره به چهره در این میز خدمت حاضر می‌شوند و به صورت میدانی در جریان مشکلات ایثارگران قرار می‌گیرند تا با اصلاح رویکردها و سیاست‌ها و حتی پیشنهاد اصلاح قوانین نسبت به رفع مشکل ایثارگران اقدام شود.

وی با اشاره به مشکلات مطرح شده در میز خدمت استان‌های مختلف افزود: مسکن و اشتغال از جمله مشکلات اصلی مطرح شده توسط ایثارگران است و با توجه به این موضوع ۵ درصد از مسکن ملی و ۱۰ درصد از ظرفیت و تسهیلات اشتغال به ایثارگران اختصاص داده شده است.

پاکدل ادامه داد: در سفرهای استانی رئیس جمهور تکمیل مجتمع‌های فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار و همچنین اختصاص اعتبار برای ساماندهی گلزارهای مطهر شهدا پیش‌بینی شده است. همچنین با توجه به مطالبات ایثارگران تصویب آئین‌نامه‌های قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در دولت آغاز شده است و این آئین نامه‌ها پس از ابلاغ و تخصیص اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به تصویب و ابلاغ آئین‌نامه‌های مواد ۳۸، ۳۹، ۴۰ و ۵۳ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، خاطرنشان کرد: در حال آماده‌سازی سیستم‌ها هستیم تا بر مبنای این آئین‌نامه و تخصیص سازمان برنامه و بودجه پرداخت پاداش پایان خدمت جانبازان برای نخستین بار آغاز شود و عزیزان مشمول بازنشسته شوند و بر اساس برآوردها حدود ۱۰ هزار نفر از جانبازان مشمول بالای ۶۰ سال در سال جاری از مزایای بازنشستگی بهره‌مند می‌شوند.

ارسال نظر