شناسه خبر : 23058

تعرفه‌های پزشکی سال ۱۴۰۱ هنوز ابلاغ نشده است

تعرفه‌های پزشکی سال ۱۴۰۱ هنوز ابلاغ نشده است

رئیس سازمان نظام پزشکی با گلایه از این که تعرفه‌های مصوب دولت طی ۱۳ روز گذشته اعلام، اما هنوز به مراکز پزشکی ابلاغ نشده است؛ گفت: مراکز تشخیصی و درمانی منتظر ابلاغ تعرفه‌های جدید هستند و هنوز با تعرفه پارسال به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، محمد رئیس زاده در نشست خبری نخستین همایش جامع کووید ۱۹، با اشاره به این که ایران یکی از کشور‌های موفق در کنترل کرونا بوده است و در مجموع عملکرد موفقی داشته‌ایم؛ گفت: در بحث واکسیناسیون، دولت سیزدهم اقدامات خوبی انجام داد، به طوری که بالای ۸۰ درصد پوشش واکسیناسیون داشته ایم، اما در مورد دُز سوم با توجه به استقبال کمتر از ۵۰ درصد مردم هنوز به نقطه ایمن نرسیده ایم.
وی با اشاره به این که برغم همه مشکلات و فراز و فرود‌ها در حوزه کرونا موفق بوده ایم؛ افزود: در پیشگیری، درمان، واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل‌ها مسؤولان عملکر موفقی داشتند و بیماری بر زمین نماند.
رئیس کل نظام پزشکی ادامه داد: برگزاری همایش‌ها در راستای بازنویسی تجربیات دوران کرونا است و باید نهایت بهره را ببریم و با توجه به این که افرادی در این همایش حضور خواهند داشت که درگیر کرونا بوده‌اند که از تجربیات و اندوخته‌های آن‌ها استفاده خواهد شد.
دکتر رئیس زاده گفت: در بحران کرونا باید زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی و تحقیقاتی کشور را تقویت کرد و ارتقا داد همانطور که در دوران دفاع مقدس بسیاری از کار‌ها را انجام دادیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی اشاره کرد و گفت: حدود دو ماه از شروع سال جدید گذشته، اما هنوز تعرفه‌های سال ۱۴۰۱ ابلاغ نشده است و این ظلم به جامعه پزشکی است.
دکتر رئیس زاده با طرح این سؤال که کدام صنف با تعرفه‌های پارسال به مردم خدمت ارائه می‌دهد؛ تصریح کرد: دیرکرد ابلاغ تعرفه‌ها به نفع سازمان‌های بیمه گر است و ۱۳ روز از زمان اعلام تعرفه‌های مصوب دولت که از تعرفه پارسال و همچنین تعرفه پیشنهادی شورای عالی بیمه کمتر است؛ می‌گذرد، اما هنوز به مراکز تشخیصی و درمانی ابلاغ نشده است.
رئیس کل سازمان نظام پزشکی خاطرنشان کرد: هنوز تعرفه‌های حداقلی ابلاغ نشده است، اما برخی رسانه‌ها به جامعه پزشکی توهین می‌کنند و این قشر خدوم را مورد هجمه قرار داده اند و مراکز تشخیصی و درمانی هم منتظر ابلاغ تعرفه‌های جدید هستند.
ارسال نظر