شناسه خبر : 22574

تکلیف مهم وزیر اقتصاد به بیمه ایران برای راه اندازی سامانه برخط تا روز عیدفطر

تکلیف مهم وزیر اقتصاد به بیمه ایران برای راه اندازی سامانه برخط  تا روز عیدفطر

وزیر امور اقتصادی و دارایی در بازدید از یکی از شعبات بیمه در جنوب تهران بر راه‌اندازی سامانه برخط به‌منظور حذف مراجعه حضوری برای دریافت خسارت و اتصال دستگاه‌های مختلف ذیربط برای انتقال اسناد به یکدیگر تاکید کرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، امروز (دوشنبه) «سید احسان خاندوزی» از یکی از شعبات بیمه ایران در جنوب تهران بازدید کرد و با مراجعه‌کنندگان به گفت‌وگو پرداخت.

وی در جمع‌بندی این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: یکی از موارد اعتراض مراجعه‌کنندگان، نارضایتی از معطلی برای حضور کارشناسان بود و مقرر شد اگر کمبود کارشناس وجود داشته باشد آن را برطرف کنند؛ زیرا هر ساعت تاخیر مشکلاتی را برای مراجعه کنندگان دارد.

وزیر اقتصاد ادامه‌داد: مساله دیگر نارضایتی از سقف خسارت‌های پرداختی بود و بسیاری افراد اعلام می‌کردند که پرداخت مبالغ خسارت کمتر از قیمت‌های مصوب شرکت‌ها و بازار آزاد است که مقرر شد مدیرعامل بیمه در تعامل با بخش صنعت و شرکت‌های خودروسازی در این مورد بازنگری کند تا مردم رضایت داشته باشند.

خاندوزی با انتقاد از حضور مکرر و صف‌های طولانی در نمایندگی‌های بیمه ایران در شعبه جنوب تهران، گفت: بیمه ایران وعده داد که تا روز عید فطر سامانه برخط به صورت آزمایشی راه‌اندازی شود تا دیگر نیازی به حضور فیزیکی افراد نباشد.

وی اضافه‌کرد: از بیمه مرکزی نیز می‌خواهیم تا خردادماه امسال سامانه برخط به صورت سراسری در کشور اجرا تا مدارک به صورت برخط بارگزاری و نارضایتی مردم کم شود.

وزیر اقتصاد گفت: مساله دیگر که باید بیمه مرکزی به صورت جدی پیگیری کند، انتقال اسناد بین دستگاه‌ها است تا اسناد ناجا و دستگاه‌های دیگر در کمترین زمان بین دستگاه‌های مربوطه رد و بدل شود، زیرا ضرورتی ندارد که مردم از این دستگاه به دستگاه دیگر برای ارائه مدارک مراجعه کنند و باید دولت الکترونیک را ارتقا دهیم.

وزارت اقتصاد در معرفی بدهکاران بانکی خط قرمزی ندارد 

وی در این بازدید در خصوص انتشار فهرست ابربدهکاران بانکی، گفت: در زمینه انتشار اسامی ابربدهکاران به سیستم بانکی بدون هیچ خط قرمزی کاملا جدی هستیم.

خاندوزی ادامه‌داد: حتی یکی از مدیران بانک دولتی در تماسی اعلام کرد که برخی وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی به لیل پیمانکاری جزو بدهکاران بزرگ هستند، بنده گفتم دستگاه‌های دولتی هرچند وزارت اقتصاد هم اگر مشمول این فهرست می شود باید معرفی شود تا موجب تصحیح رفتار بدحساب‌ها شود تا خود را اصلاح کنند و و خوش حساب‌ها نیز تشویق شوند.

وی اظهارداشت: اطلاعات قرارداده شده ناقص است به این صورت که بسیاری از جزئیات و اعداد و ارقام وجود ندارد و این به دلیل اختلاف بسیاری از حسابرس‌های سیستم بانکی نسبت به میزان تعهدات ریالی و ارزی است و عنوان می‌کنند که با چه قیمت ارزی محاسبه شود.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: در گام‌های بعد کوتاه نمی‌آییم، دولت جدی است و این دستور رییس جمهوری است و وزارت اقتصاد نیز بدون هیچ اغماض و خط قرمزی به پیگیری‌ها ادامه خواهد داد.

در جریان بازدید خاندوزی از قسمت‌های مختلف شعبه بیمه ایران، فردی که خودروی وی سرقت شده بود، گفت: پس از اینکه اداره آگاهی اعلام کرد خودروی مورد نظر پیدا نشده به شرکت بیمه مراجعه کردم و اعلام کردند که پس از ۱۵ تا ۲۰ روز پس از تشکیل پرونده و سند به نام زدن مبلغ خسارت واریز می‌شود.

در این زمینه، وزیر اقتصاد پس از صحبت‌های مراجعه کننده از مدیرعامل شعبه خواست توجه ویژه‌ای در این موارد اعمال شود تا افراد هرچه زودتر خسارت خود را دریافت کنند.

همچنین فرد دیگری که بخش‌هایی از خودرو وی سرقت شده بود از عدم اطلاع‌رسانی شرکت‌های بیمه نسبت به پرداخت خسارت گله‌مند بود که خاندوزی دستور دارد کارشناسان بیمه اطلاع‌رسانی لازم را انجام دهند تا افراد دچار سردرگمی نشوند.

تاکید خاندوزی بر الکترونیکی شدن پرونده‌ها

وزیر اقتصاد در این بازدید با انتقاد از حجم پرونده‌های بایگانی شده، بر الکترونیکی شدن پرونده‌ها تاکید کرد و خواست که از این پس هیچ برگه‌ای بین مراجعه کننده و شرکت‌های بیمه رد و بدل نشود، زیرا این کار بستری برای تخلفات و مفاسد دیگر است.

یکی دیگر از مراجعه‌کنندگان از کمبود کارشناس و رفتارهای نادرست برخی کارشناسان شکایت داشت که خاندوزی دستور داد این مورد نیز پیگیری شود و کارشناسان اطلاع‌رسانی لازم را به مراجعه کنندگان نسبت به حقوق‌شان انجام دهند.

در ادامه بازدید برخی از کارکنان شرکت بیمه درخصوص وضعیت اشتغال و حقوق پایین خود صحبت کردند که وزیر دستور دارد مساعدت لازم به این افراد انجام شود.​

ارسال نظر