شناسه خبر : 22100

۷۰۰ هزار کارگر ساختمانی بیمه می‌شوند

۷۰۰ هزار کارگر ساختمانی بیمه می‌شوند

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: براساس طرحی در مجلس، سازمان تأمین اجتماعی مکلف شد بیش از ۷۰۰ هزار کارگر ساختمانی را که به هر دلیلی بیمه نیستند، بیمه کند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا وسیما، محمد بابایی کارنامی با اشاره به بررسی طرح اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی در نشست امروز مجلس خاطرنشان کرد: این اصلاحیه در جهت حل مشکلات کارگران ساختمانی صورت گرفت و مجلس موافقت خود را با آن اعلام کرد و تنها چند پیشنهاد نمایندگان در قالب این طرح باقی مانده است که در جلسه علنی فردا بررسی خواهد شد.

وی افزود: ما به سازمان تأمین اجتماعی دو سال فرصت دادیم که تمام این کارگران را بیمه کند.
آقای بابایی کارنامی با اشاره به این که کارگران ساختمانی زحمات زیادی را در صنعت ساختمان کشور متحمل می‌شوند، اما از نظر بیمه بلاتکلیف هستند، گفت: تقریباً سالانه هزار نفر از کارگران ساختمانی دچار حوادث قطع عضو، قطع نخاع و شکستگی‌های مختلف می‌شوند که تاکنون این تعداد بیمه خاصی برای درمان نداشتند.
وی افزود: با مصوبه مجلس هفت درصد از سهم بیمه کارگران را خود آنان پرداخت خواهند کرد و ۲۳ درصد را کارفرمایان از محلی که در این قانون پیش بینی شده است پرداخت می‌کنند.
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس میزان اعتبار تخصیص یافته برای این موضوع را ۱۳ هزار میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: با این مصوبه مجلس دیگر هیچ بهانه‌ای برای بیمه نکردن کارگران ساختمانی وجود نخواهد داشت.

 

ارسال نظر