نیمی از ۷۰ هزار ناوگان تاکسی فرسوده هستند

نیمی از 70 هزار ناوگان تاکسی فرسوده هستند

معاون فنی و بهره‌برداری سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران از آغاز ساماندهی فرایند اسقاط تاکسی‌های فرسوده این ناوگان از ابتدای سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی، سید علی محتشمی پور اظهارداشت: در گام نخست به آن دسته از مـراکز اسقاط شهـر تهران که تمـایل به همکـاری در این زمینه دارند، فراخوان همکاری اعلان کرده‌ایم.

وی ادامه داد: در تکمیل این فرم‌ها، مراکز به شکلی مشخص قیمت مد نظر خود برای پرداخت ارزش اسقاط (به تفکیک هر نوع دستگاه تاکسی و مبلغ کسورات ناشی از نواقص خودرو) تعیین می‌کنند همچنین مکلف می‌شوند نسبت به واریز وجه اسقاط به حساب مالکان تاکسی و صدور گواهی آن طبق زمانبندی اعلامی خود، اقدام کنند که در صورت مشاهده هر گونه مغایرت با مرکز خاطی قطع همکاری می‌شود.

محتشمی پور با اشاره به اینکه فرایند اسقاط تاکسی‌های فرسوده در سال‌های گذشته از نظم و شفافیت مورد نیاز برخوردار نبود گفت: به همین دلیل تصمیمی اتخاذ شد که این فرایند اصلاح و اطلاعات مراکز اسقاط بر روی مبادی اطلاع‌رسانی سازمان بارگذاری شود تا رانندگان تاکسی‌های فرسوده بتوانند به طور کامل به اطلاعات مربوط به این مراکز دسترسی داشته باشند و شخصا نسبت به انتخاب مرکز مد نظر خود اقدام کنند.

معاون سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران پایان اردیبهشت را زمان تغییر قیمت‌های اعلامی این فرایند اعلام کرد و افزود: مراکز اسقاط تا پایان دومین ماه سال ۱۴۰۱ مکلف به اقدام بر مبنای شرایط اعلامی هستند اما از آنجا که پیش‌بینی می‌شود در خرداد با تغییر قیمت اسقاط تاکسی‌های فرسوده مواجه باشیم؛ در بازه زمانی مناسب مجدد نسبت به انجام فرایند اعلان فراخوان و دعوت به کار مراکز علاقه‌مند و اخذ مبالغ پیشنهادی آنها اقدام می‌کنیم.

وی اضافه کرد: در صدد هستیم فرایند بازگشایی پیشنهادهای دریافتی را به طور مستقیم و از طریق مبادی اطلاع رسانی سازمان به صورت زنده به رانندگان تاکسی اعلام کنیم.

ناوگان تاکسیرانی شهر تهران بیش از ۷۰ هزار تاکسی است که نیمی از این ناوگان فرسوده است.

ارسال نظر