شناسه خبر : 21449

۳۰۰ هزار کارگر فصلی و ساختمانی بیمه می‌شوند

300 هزار کارگر فصلی و ساختمانی بیمه می‌شوند

مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر گفت:‌سال آینده ۳۰۰ هزار کارگر فصلی و ساختمانی تحت پوشش بیمه این صندوق قرار می‌گیرند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس، بیت‌الله برقراری، با بیان اینکه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر تنها صندوق بیمه اجتماعی است که در نظام  جمهوری اسلامی در سال 84 راه افتاد، گفت: در حال حاضر 2.3 تا 2.4 میلیون نفر از کشاورزان و روستائیان تحت پوشش این صندوق بیمه قرار گرفته‌اند.

وی افزود: در گذشته کشاورزان و روستائیان با وجود اینکه در تولید و اقتصاد کشور نقش داشتند اما آرزوی بیمه آنها محقق نشده بود، چون فاقد کارفرما بودند، اما از سال 84 دولت به عنوان کارفرمای آنها ورود کرد، بگونه‌ای که سالانه 70 درصد حق بیمه کارفرمایی را دولت می‌پرداخت و خود کشاورزان هم 30 درصد بقیه را می‌پرداختند و تحت پوشش بیمه اجتماعی، سالمندی، از کارافتادگی و بازماندگان متوفی و نیز نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای قرار گرفتند.

وی گفت: برای بیمه اجتماعی روستائیان 8 سطح در نظر گرفته شده است که در بالاترین سطح کشاورز ماهانه 95 هزار تومان و دولت 190 هزار تومان می‌پردازد و در پایین‌ترین سطح کشاورز 32.5 هزار تومان و دولت 65 هزار تومان می‌پردازد، تا کنون حدود 2.4 میلیون نفر بیمه شده اصلی در روستائیان و عشایر تحت پوشش این صندوق قرار گرفتند که 1.47 میلیون بیمه ‌شده فعال و 150 هزار مستمری‌بگیر وجود دارد.

مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر در مورد اینکه کشاورزان با چه میزان سابقه و بیمه بازنشسته می‌شوند گفت:‌ در واقع با 15 سال پرداخت حق بیمه و 65 سال سن می‌توانند از مستمری پیری و سالمندی صندوق بیمه کشاورزان و عشایر استفاده کنند. در مورد از کار افتادگی کلی و بازمانده متوفی حتی با یک روز پرداخت سابقه بیمه هم می‌توانند از مستمری استفاده کنند و در 90 روز سال منتهی به فوت کشاورز و یا عشایر می‌توانند از مستمری صندوق استفاده کنند.

وی تأکید کرد: ما صرفا بیمه اجتماعی هستیم و موضوع درمان بیمه‌شدگان از طریق بیمه سلامت پیگیری می‌شود. مانند کارمندان دولت که بحث بازنشستگی آنها با صندوق بازنشستگی کشوری و مباحث سلامت با بیمه سلامت پیگیری می‌شوند.

برقراری این نکته را هم گفت:‌در 6 ماه دولت سیزدهم 150 هزار بیمه شده فعال جدید به صندوق بیمه کشاورزان با رشد 11.3 درصد اضافه شده است و دولت در 6 ماه گذشته کل سهم خود از حق بیمه کارفرما را به صندوق پرداخته است.

به گفته مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر، امسال برای اولین بار بعد از 15 سال سطوح درآمدی صندوق بیمه کشاورزان 60 درصد اضافه شد و عدالت در پرداخت حقوق و مستمری برقرار شد.

وی گفت:‌در تفاهم‌نامه‌ای که هفته پیش با اتحادیه سراسری تأمین نیاز صنفی استادکاران و کارگران ساختمانی و کارگران فصلی امضاء شد قرار است سال آینده 300 هزار کارگر فصلی و ساختمانی تحت پوشش بیمه صندوق کشاورزان و عشایر قرار گیرد.

به گفته برقراری کارگران ساختمانی هم با پرداخت ماهانه 32.5 هزار تومان در پایین‌ترین سطح و 95 هزار تومان در بالاترین سطح تحت پوشش بیمه اجتماعی کارگران عشایر قرار می‌گیرند.

وی گفت: کارگران باید به شعب کارگزاری ما در سراسر کشور مراجعه کرده و با معرفی‌نامه از اتحادیه مربوطه مبنی بر گواهی کارگر فصلی یا ساختمانی می‌توانند از پوشش بیمه‌ای برخوردار شوند.

 30 هزار مربی قرآنی بیمه می شوند

مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر گفت:‌در تفاهم‌نامه دیگر با اتحادیه کشوری تشکل‌های قرآنی قرار شد 30 هزار مربی قرآنی فاقد پوشش بیمه‌ای را تحت پوشش بیمه خدمات صندوق کشاورزان قرار دهیم.

وی همچنین در مورد بیمه رانندگان و قالیبافان گفت:‌طبق تفاهم‌نامه با سازمان حمل و نقل جاده‌ای و بر اساس قانون مجلس تمام رانندگان حمل کالا و مسافر در شهرهای زیر 20 هزار نفر تحت پوشش صندوق بیمه عشایر قرار می‌گیرند که رانندگان با پرداخت ماهانه 95 هزار تومان صرفا در بالاترین سطح تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

وی این را هم گفت:‌در حال حاضر 214 هزار و 149 راننده بیمه‌شده در کشور داریم و قرار است رانندگان جدید از سال آینده تحت پوشش این صندوق قرار بگیرند.

 

ارسال نظر