شناسه خبر : 21403

٣٠ هزار معلم قرآنی در کشور بیمه می‌شوند

٣٠ هزار معلم قرآنی در کشور بیمه می‌شوند

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: با امضای تفاهمنامه همکاری با اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت(ع)، ۳۰ هزار معلم قرآنی بدون پوشش بیمه اجتماعی در کشور بیمه می‌شوند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از  ایرنا، در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای 6 ماهه وزارت مردم، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر و اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت(ع) تفاهمنامه همکاری امضاء کردند.

این تفاهمنامه در راستای تحقق اجرای اصل بیست و نهم قانون اساسی جمهوری اسلامی و اهداف و برنامه‌های دولت در خصوص تعمیم و گسترش پوشش نظام تأمین اجتماعی و افزایش ضریب پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، با عنایت به تأکید بر توسعه بیمه اجتماعی در برنامه‌های توسعه کشور و به منظور برخورداری معلمان قرآنی فاقد پوشش بیمه اجتماعی از مزایا و تعهدات بلندمدت بیمه‌های اجتماعی در زمینه مستمری پیری(سالمندی)، از کارافتادگی کلی و بازماندگان متوفی منعقد شد.

تفاهم­نامه همکاری بین صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر و اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن وعترت(ع) با امضای «بیت اله برقراری» مدیرعامل صندوق و «محمد انجم شعاع» مدیرعامل اتحادیه اجرایی شد.

 مدیرعامل صندوق، هدف از اجرای این تفاهمنامه را توسعه و پوشش حداکثری بیمه اجتماعی در جامعه هدف دانست و گفت: با اجرای این طرح حداقل ۳۰ هزار نفر از معلمان، پرتلاش و زحمت کش قرآنی مورد تأیید اتحادیه که مشمول سایر نظام‌ها و صندوق‌های بیمه اجتماعی نبوده و شرایط احراز عضویت نزد صندوق را داشته باشند می‌توانند از مزایای بازنشستگی(دوران پیری و سالمندی)، از کارافتادگی کلی و بازماندگان بهره‌مند شوند.

«بیت الله برقراری» این تفاهمنامه را پر خیر و برکت دانست و ابراز امیدواری کرد با امضای آن بتوانیم به معلمان قرآنی خدمات اجتماعی ارائه و دغدغه‌های آنان را کاهش دهیم.

«محمد انجم شعاعی» مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت(ع) نیز گفت: امیدواریم با انعقاد این تفاهمنامه عقب ماندگی ۲۰ ساله در پوشش بیمه‌های اجتماعی معلمان قرآنی را جبران کنیم.

ارسال نظر