شناسه خبر : 1986

مدیرکل بیمه سلامت سمنان:

افزایش اعتبار بیمه سلامت سمنان

افزایش اعتبار بیمه سلامت سمنان

رضا ممتحن گفت: اعتبارات تخصیصی این نهاد با هدف ارایه خدمات رسانی مطلوب به اقشار جامعه افزایش یابد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، رضا ممتحن در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: اکنون منابع درآمد طرح تحول سلامت از محل هدفمندی یارانه ها تامین می شود و این مقدار از اعتبارات تخصیصی جوابگوی هزینه های درمانی اجرای این طرح نیست.
وی اظهارداشت : سطح بندی خدمات درمانی از اقدامات مطلوبی است که می تواند هزینه اجرای طرح تحول سلامت را از این طریق مدیریت کرد.
وی خاطرنشان کرد : اداره کل بیمه سلامت سمنان در سال 92 بیش از 260 میلیارد ریال برای اجرای طرح سلامت در استان هزینه کرد که در سال 96 این اعتبار با بیش از 2 هزار و 750 ریال درصد افزایش یافت.
مدیرکل بیمه سلامت سمنان اضافه کرد : نظارت بر ارایه خدمات در طرح تحول سلامت از دیگر چالش های مهمی است که برای افزایش رفاه اجتماعی از مسیر این طرح باید مدنظر قرار گیرد.
ممتحن اضافه کرد : بعد از اجرای طرح تحول سلامت شاهد کاهش بزهکاری های اجتماعی و افزایش امنیت روانی و احساس آرامش در جامعه بودیم و باید این طرح مهم برای کاهش دغدغه مردم برای تامین هزینه درمانی بیش از پیش کاهش یابد.
مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان تصریح کرد : اکنون بیش از 109 هزار و 30 نفر از اقشار روستایی سمنان از مزایای بیمه سلامت بهره مند هستند که از این میزان، بیش از 36 درصد روستاییان سمنان و 50 درصد از روستاییان شاهرود زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند.
به گفته وی جایگاه استان در پوشش بیمه ای اقشار محروم و کمتر برخوردار نسبت به میانگین کشوری مطلوب است. 
وی ادامه داد : 449 بیمار خاص هموفیلی، تالاسمی، ام. اس، دیابت، دیالیزی و پیوند کلیه در استان زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند که ماهیانه چهار میلیارد ریال اعتبار هزینه درمانی آنان است.
وی خاطرنشان کرد : 165 بیمار دیالیزی و 170 بیمار ام. اس به ترتیب بیشترین بیماری های خاص زیر پوشش بیمه سلامت استان هستند که عمده خدمات درمانی را به صورت رایگان دریافت می کنند.
ممتحن با بیان این که ماهانه 75 میلیارد ریال در استان برای بیمه شدگان بیمه سلامت به موسسه ها و مراکز پزشکی و درمانی پرداخت می شود، گفت: در دولت با توجه ویژه به سلامت مردم، پوشش تعداد اقلام دارویی ویژه روستاییان و عشایر در طرح تحول سلامت، از 270 به 430 قلم افزایش یافته است.
مدیرکل بیمه سلامت سمنان با بیان این که بزرگترین چالش در بخش بیمه سلامت تامین منابع است، تصریح کرد : به دلیل تاخیر در پرداخت مطالبات به بیمارستان ها از طرف سازمان‌های بیمه گر، راهبردی در حوزه بیمه سلامت با فروش اوراق قرضه برای پرداخت بخشی از مطالبات در نظر گرفته و اجرایی شده است.
وی الکترونیکی کردن خدمات بیمه سلامت و کاهش مراجعه مردم به ادارات و افزایش رضایت مندی آنان از جمله اولویت های این سازمان اعلام کرد و گفت : افزایش دفاتر خدمات پیشخوان در تمام شهرها و بخش های استان و تایید اینترنتی دارو از جمله اقداماتی هست که منجر به کاهش 40 درصدی مراجعان شده است.
ممتحن بیان داشت : این طرح مهم ملی حاصل تدبیر دولت برای افزایش رفاه اجتماعی ملت قدرشناس ایران است و آحاد جامعه قدردان دولت تدبیر و امید اجرای طرح بیمه سلامت هستند.
 تاکنون 40 میلیون نفر از جمعیت کشور زیر پوشش بیمه سلامت هستند سهم استان سمنان از این تعداد 218 هزار نفر است، میزان رضایت مردم استان سمنان از اجرای طرح تحول سلامت 86 درصد است.

 

ارسال نظر