اختصاصی چابک آنلاین؛

شورای‌ عالی بیمه در تعیین حق بیمه شخص ثالث عملکرد خوبی داشت

شورای‌ عالی بیمه در تعیین حق بیمه شخص ثالث عملکرد خوبی داشت

نماینده سندیکای بیمه گران ایران در شورای‌عالی بیمه، معتقداست که شورایعالی بیمه بعنوان یک نهاد، مهمترین تاثیر را در صنعت بیمه دارد به‌طوریکه تصویب و تدوین قوانین در این شورا، نقش بسیار مهمی در توسعه و یا عدم رشد صنعت بیمه دارد.

 چابک آنلاین ، زهرا نامداری؛ به تازگی، درجلسه سندیکای بیمه گران ایران یونس مظلومی،مدیرعامل شرکت بیمه تعاون با 17 رای بعنوان نماینده این سندیکا در شورایعالی بیمه انتخاب شد.

"یونس مظلومی"، در گفت‌وگو با چابک‌آنلاین، بیان کرد: شورایعالی بیمه جایگاهی است که قوانین در آن تدوین و تصویب شده، مجوز شرکت‌های بیمه‌ای را صادر کرده و به عملکرد صنعت بیمه نظارت می‌کند، به همین روی این شورا نهادی است که مهمترین تاثیر را در صنعت بیمه دارد.

وی، افزود: تک تک اعضای شورایعالی بیمه به دلیل عضویت در این شورا، در توسعه صنعت بیمه نقش دارند.

نماینده سندیکای بیمه گران ایران در شورای‌عالی بیمه، وجود تضارب آرا در شورایعالی بیمه را مساله‌ای طبیعی خواند و توضیح داد: بعضی از نهادهای دولتی مانند وزارتخانه‌ها و نماینده اتاق بازرگانی در این شورا حضور دارند و نماینده شرکت‌های بیمه در شورایعالی بیمه باید بتواند ضمن حفظ منافع صنفی شرکت‌های بیمه با اعضا تعامل خوبی داشته باشد تا در تعیین حق بیمه‌های ثالث و تعیین روند صنعت بیمه اثرگذاری مثبتی داشته باشد.

مظلومی، عملکرد شورایعالی بیمه در سال‌های اخیر را خوب ارزیابی کرد و گفت: این شورا در تعیین حق بیمه شخص ثالث در یکی دوسال گذشته نقش  مثبت و سازنده‌ای داشته است.

وی، ادامه داد:درسال‌های گذشته پس از افزایش دیه، تعیین حق‌بیمه شخص ثالث بدلیل فشاری که از سمت دولت به شورایعالی بیمه وارد می‌شد با مماشات همراه بود و حق بیمه به همان اندازه افزایش پیدا نمی‌کرد اما منطق هر کسب و کاری این است که به همان اندازه که هزینه‌هابالا می رود، بایدشرکت‌های بیمه هم بتوانند سرپا مانده و خود را حفظ کنند.

نماینده سندیکای بیمه گران ایران در شورای‌عالی بیمه، به سابقه 9 ساله حضور خود در کمیسیون تخصصی شورایعالی بیمه اشاره کرد و گفت: اگر قرار باشد صنعت بیمه در کشور توسعه پیدا کند از ناحیه تصویب و تدوین قوانین است و اگر این صنعت رشد نکند و یا عقب بماند بازهم از همین ناحیه خواهد بود بنابراین شورایعالی بیمه نقش بسیار مهمی در کمک به توسعه صنعت بیمه دارد.

مظلومی، در واکنش به این نکته که تصویب برخی قوانین مانند آیین نامه کارمزد درشورایعالی بیمه به کندی پیش می‌رود، گفت: به‌طور معمول دستور جلسات شورایعالی بیمه توسط بیمه مرکزی مشخص می‌شود و هنوز درجریان اینکه دستور جلسات آتی این شورا چیست، قرار ندارم.

وی، با اشاره به سابقه کاری خود بعنوان شبکه فروش صنعت بیمه، اظهارکرد: شبکه فروش و نمایندگان خط مقدم ارتباط صنعت بیمه با بیمه‌گذاران و مشتریان هستند و باید منافع و حقوق آنها رعایت شود تا بتوانند خود را توسعه دهند.

ارسال نظر