شناسه خبر : 1516

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان مرکزی:

۶۶ درصد از جمعیت استان مرکزی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی

66 درصد از جمعیت استان مرکزی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی

محمدرضا بیدهندی گفت: ۶۶درصد از جمعیت استان مرکزی زیر پوشش خدمات بیمه تامین اجتماعی هستند که در این شاخص استان ۱۵ درصد از میانگین کشوری فراتر است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، محمدرضا بیدهندی دوشنبه در حاشیه دیدار با فرماندار خمین، گفت: شاخص کشوری جمعیت تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی 51 درصد است و استان مرکزی از نظر شمار بیمه شده ها در جایگاه پنجم کشور قرار دارد.
وی اظهارداشت: جمعیت بیمه شده تامین اجتماعی این استان 930 هزار نفر است و سرانه کارگاهی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی استان نیز فراتر از میانگین کشوری می باشد به طوری که سرانه کارگاهی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی استان مرکزی به هشت نفر رسیده است.
مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: 24 هزار کارگاه فعال دراین استان زیر پوشش بیمه سازمان تامین اجتماعی قرار دارند.
بیدهندی با اشاره به اینکه اکنون 88 هزار بازنشسته از خدمات تامین اجتماعی این استان بهره مند می شوند، گفت: صنعتی بودن و بازنشستگی پیش از موعد در شغل های سخت و زیان آور افزایش شمار بازنشستگان نسبت به بیمه شدگان را برای اداره کل تامین اجتماعی این استان به همراه داشته است.
وی اظهار داشت: حمایت معافیتی از کارفرمایان برای پرداخت حق بیمه کارگران اعمال می شود و کارفرمایانی که نیروی جدید در کارگاه های خود به کار گیرند از معافیت های تامین اجتماعی برخوردار می شوند. 
مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: این سازمان با سه بیمارستان، یک پلی کلینیک و هفت درمانگاه در شهرستان های مختلف به جمعیت زیر پوشش و مردم استان خدمات درمانی ارائه می کند.
فرماندار خمین نیز در این نشست گفت:شمار بیمه شده های تامین اجتماعی در شهرستان خمین 63 هزار نفر است.
احمد طهرانی افزود: بخشودگی جرایم تامین اجتماعی فرصت خوبی را برای واحدهای صنعتی استان فراهم کرد.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی با 105 هزار نفر جمعیت در فاصله 61 کیلومتری اراک قرار دارد.

 

ارسال نظر